„Likwidacja barier w e-handlu to jeden z priorytetów Lewiatana w czasie polskiego przewodnictwa w Radzie UE. Obecnie średnio 60 proc. transgranicznych zamówień złożonych w drodze elektronicznej przez konsumentów w Europie nie jest realizowana z powodu np.: zróżnicowania przepisów dotyczących ochrony praw konsumenta, czy problemów z rozliczeniem podatku VAT. Dlatego cieszymy się, że jest duża szansa, żeby przyjąć rozwiązania, które rzeczywiście przyczynią się do zwiększenia liczby transakcji transgranicznych on-line. Apelujemy jednak, aby rozwiązanie to było instrumentem rzeczywiście opcjonalnym, tzn. aby jego wybór zależał od obu stron umowy, a nie tylko od konsumenta. Rozwiązanie to powinno być również zrównoważone w prawach i obowiązkach obu stron umowy, tak aby zachęcało do korzystania z niego, a nie odstręczało. Rozwiązanie to musi być samoistne i niezależne od innych, krajowych systemów prawa, tak aby nie istniała konieczność odwoływania się do nich korzystając z tego instrumentu” – dodaje Katarzyna Urbańska.