W mediach tradycyjnych i elektronicznych można łatwo wskazać ekspertów w różnych gałęziach prawa, w tym podatkowego. Ci z kolei specjalizują się w zakresie poszczególnych podatków lub np. w kwestiach proceduralnych. Nikt nie staje się ekspertem nagle – budowanie tej pozycji trwa, a zdobyć ją można na różne sposoby.

Jednym z nich jest współpraca z najpopularniejszymi wśród potencjalnych klientów mediami. Chodzi tu przede wszystkim o regularną i długofalową obecność na łamach dzienników o tematyce prawno-gospodarczej, czasopism biznesowych etc.  Podobne możliwości dają portale i serwisy internetowe – zwłaszcza te skierowane do przedsiębiorców, a także newslettery.

Innym sposobem na budowanie wizerunku eksperta jest udział w programach telewizyjnych. Kolejny przykład do prowadzenie szkoleń i występowanie na konferencjach, seminariach i innych spotkaniach adresowanych do przedsiębiorców.

Prowadzenie bloga, aktywność na forach dyskusyjnych i portalach  społecznosciowych, czy stworzenie własnego serwisu dedykowanego przedsiębiorcom to także pola, na których można zaprezentować się w roli eksperta.

Konsekwentne komunikowani otoczeniu swojej specjalizacji oraz wysokich kompetencji poprzez obecność w najbardziej opiniotwórczych mediach, to sposób na budowanie swojego wizerunku jako eksperta - praktycznie dla każdego. Należy tylko wybrać najodpowiedniejsze dla siebie instrumenty, wykazać inicjatywę, a przede wszystkim konsekwencję i wytrwałość, ponieważ tego typu działania – jak większość narzędzi public relations, przynoszą efekt w dłuższej perspektywie czasu.