Mimo, że wiosna to czas wzmożonej pracy na kancelarii podatkowych i biur rachunkowych warto pomyśleć o firmowej komunikacji. W wielu przypadkach może się okazać, że przyszła najwyższa pora na aktualizację strony internetowej, profili w social media i identyfikacji wizualnej. Warto też sprawdzić, jak po zimie wygląda szyld na budynku, tablice i banery reklamowe.

Na początek przyjrzyjmy się firmowej stronie www. Warto zacząć od najbardziej podstawowej rzeczy: sprawdzenia, czy wszystkie dane które się na niej znajdują są nadal aktualne. Chodzi nie tylko o adres siedziby, ale też adresy mailowe, godziny pracy biura, czy skład zespołu (szczególnie, gdy w trakcie roku doszli nowi czy odeszli dotychczasowi pracownicy). W trakcie takich porządków na stronie internetowej bardzo często okazuje się, że ostatnie aktualności były dodawane przy okazji Świąt Bożego Narodzenia.

Moduł „Aktualności” bywa kłopotliwy dla tych biur, które na fali entuzjazmu towarzyszącego tworzeniu nowej witryny decydują się na ten element. Niestety, po dodaniu kilku wpisów zapał maleje  i wszyscy zapominają o regularnej aktualizacji. W ramach wiosennych porządków warto podjąć męską decyzję o rezygnacji z tej zakładki, jeśli nie ma szans na systematyczne uzupełnianie wpisów albo podjąć zdecydowane działania zmierzające do poprawy tej sytuacji, np. przez wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za dodawanie aktualności.

Aktualizacja danych to obowiązkowe minimum – jeśli chcemy pójść o krok dalej i istnieje taka potrzeba warto rozważyć odświeżenie witryny firmowej. Przyjmuje się, że średnio co 5 lat strona powinna być dostosowana do aktualnych trendów. W związku z tym, że użytkownicy internetu znacznie częściej korzystają z urządzeń mobilnych (przede wszystkim smartfonów i tabletów) niż z komputerów stacjonarnych i laptopów niezbędne są zmiany, które pozwolą na wyświetlanie strony na tych urządzeniach. 

Po uporządkowaniu strony internetowej pora na media społecznościowe. Zdarza się tak, że ulegając presji obowiązkowej obecności firmy w social media zakładamy fanpage, dodajemy kilka postów… i na tym się kończy. Warto więc odwiedzić firmowy profil na Facebooku, LinkedIn, Twitterze i innych. Jeśli chcemy być tam nadal obecni trzeba zacząć od aktualizacji danych o firmie i – podobnie jak w przypadku „Aktualności” na stronie firmowej - podjąć decyzję o tym kto ma być odpowiedzialny za opiekę na firmowymi social mediami.

Miejmy nadzieję, że słoneczna i ciepła aura nastroi nas pozytywnie do podjęcia wyzwania wiosennych porządków  w firmie.