Chip i Dan Heath w książce „Sztuka skutecznego przekazu, czyli przyczepne koncepcje” wskazują 6 zasad tworzenia tzw. przyczepnych treści. To prosta recepta na skuteczne przekazywanie informacji, zyskanie zwolenników dla swoich przekonań, z powodzeniem stosowana także w działaniach promocyjnych.

Oto 6 zasad skuteczności przekazu informacji wg braci Heath:

1. Przekaz powinien być prosty i czytelny. Lepszy jest jeden mocny argument niż kilka mniej sugestywnych. Przekaz w jasny i zwięzły sposób przekazywać sedno sprawy.

2. Zaskoczenie i wzbudzenie zainteresowania – komunikat powinien pobudzać intelektualnie i emocjonalnie.

3. Konkretność - budując przekaz warto przedstawiać argumenty obrazowo, oddziaływać na zmysły.

4. Wspieranie się autorytetami w danej dziedzinie, lub opiniami osób, które są ważne dla adresatów przekazu to bardzo istotny argument nadawcy przekazu.

5. Odwoływanie się do uczuć i wywoływanie emocji – przekaz emocjonalny w niektórych obszarach (np. w reklamie) ma przewagę na przekazem racjonalnym. W public relations mamy natomiast do czynienia z równowagą argumentacji emocjonalnej i racjonalnej.

6. Wplatanie do wypowiedzi anegdot, opowieści, dowcipów – humor to bardzo skuteczny nośnik treści.