Tymczasem kluczem do sukcesu w marketingu jest planowanie i długofalowa perspektywa działań. Ma to szczególne znacznie w przypadku public relations: tu na pierwsze efekty trzeba poczekać przynajmniej kilka miesięcy, a ugruntowanie silnej marki może zająć nawet kilka lat. Podobnie jest z promocją w social media, które są oparte na budowaniu relacji i zaufania. Tak jak w życiu – nie da się zbudować długoletniej przyjaźni w oparciu o sporadyczne kontakty i w krótkim okresie czasu.

Specyfika działania kancelarii podatkowych i biur rachunkowych sprawia, że na aktywność marketingowa jest podejmowana z doskoku. Naglące terminy, piętrzące się sprawy i coraz to nowe obowiązki powodują, że ciągle brakuje czasu na zajęcie się promocją. Jeśli jednak zależy nam na zwiększeniu widoczności firmy, przyciągnięciu nowych klientów lub rozpowszechnieniu wiedzy o specjalizacji lub nowych usługach w ofercie, trzeba działać zgodnie planem, długofalowo, a komunikacja powinna być wielokanałowa.

Oto najważniejsze korzyści wynikające z prowadzenia działań marketingowych zgodnie z opracowaną wcześniej strategią:

- jeśli znacz cel, łatwiej i skuteczniej wdrożysz w życie działania. Poza tym mając sprytnie określony cel (skorzystaj ze strategii SMART!), jesteś w tani zweryfikować efekty i ocenić, które z nich były skuteczne, a co wymaga poprawy.

- każda strategia zawiera harmonogram i podział zadań. Mając określone terminy realizujemy plan krok po kroku przybliżając się do osiągnięcia celu. Podział zadań pomiędzy osoby zaangażowane w realizację planu marketingowego pozwala rozłożyć wysiłek na kilka osób, odpowiednio przydzielić poszczególne zadania odpowiednim osobom i śledzić efekty dzięki raportowaniu.

- niezbędnym elementem każdej strategii jest budżet. Wydatki na promocję powinny być uwzględnione w budżecie rocznym każdej kancelarii podatkowej i biura rachunkowego. W przeciwnym razie będą spychane na margines i w rezultacie nie realizowane. Jeśli z góry zabezpieczymy określona pulę na promocję, łatwiej będzie wykonać plan.