Zasady Etyki zawierają dosyć ogólny zapis, zgodnie z którym niedopuszczalne jest - w przekazywanej przez doradcę podatkowego informacji oraz w prowadzonej przez doradcę lub na jego rzecz reklamie - porównywanie, w szczególności w zakresie jakości świadczonych usług, z usługami innych doradców podatkowych.

Ustawa natomiast stanowi, że reklama umożliwiająca bezpośrednio lub pośrednio rozpoznanie konkurenta albo usług oferowanych przez konkurenta (czyli reklama porównawcza), stanowi czyn nieuczciwej konkurencji, jeżeli jest sprzeczna z dobrymi obyczajami. Reklamy usług nie uznaje się jednak za sprzeczną z dobrymi obyczajami, jeżeli łącznie spełnia następujące przesłanki:
- nie jest reklamą wprowadzającą w błąd,
- w sposób rzetelny i dający się zweryfikować na podstawie obiektywnych kryteriów porównuje usługi zaspokajające te same potrzeby lub przeznaczone do tego samego celu;
- w sposób obiektywny porównuje jedną lub kilka istotnych, charakterystycznych, sprawdzalnych i typowych cech tych usług, do których może należeć także cena;
- nie powoduje na rynku pomyłek w rozróżnieniu między reklamującym a jego konkurentem, ani między ich usługami, znakami towarowymi, oznaczeniami przedsiębiorstwa lub innymi oznaczeniami odróżniającymi;
- nie dyskredytuje usług, działalności, znaków towarowych, oznaczeń przedsiębiorstwa lub innych oznaczeń odróżniających, a także oko-liczności dotyczących konkurenta;
- nie wykorzystuje w nieuczciwy sposób renomy znaku towarowego, oznaczenia przedsiębiorstwa lub innego oznaczenia odróżniającego konkurenta ani też chronionego oznaczenia geograficznego lub chronionej nazwy pochodzenia produktów konkurencyjnych;
- nie przedstawia usługi jako imitacji czy naśladownictwa usługi opatrzonych chronionym znakiem towarowym, chronionym oznaczeniem geograficznym lub chronioną nazwą pochodzenia albo innym oznaczeniem odróżniającym.

Ponadto Ustawa wymaga, aby reklama porównawcza związana z ofertą specjalną, w zależności od jej warunków, jasno i jednoznacznie wskazywała datę wygaśnięcia tej oferty lub zawierała informację, że oferta jest ważna do czasu zaprzestania wykonywania usług, a jeżeli oferta specjalna jeszcze nie obowiązuje, powinna wskazywać również datę, od której specjalna cena lub inne szczególne warunki oferty będą obowiązywały.

Czynu nieuczciwej konkurencji, dopuszcza się również agencja reklamowa albo inny przedsiębiorca, który reklamę opracował.

Podstawa prawna: art. 16 i 17 z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji w późn. zm.