W nowym rozporządzeniu w stosunku do poprzednio obowiązującego zmodyfikowano zakres danych, które podmioty urządzające i prowadzące działalność w zakresie gier hazardowych są obowiązane, zgodnie z art. 79 ust. 2 ustawy, kwartalnie składać do organu właściwego do udzielenia zezwolenia na prowadzenie takiej działalności. Zmiana wynika głównie z rozszerzenia zakresu dopuszczalnej działalności w zakresie gier hazardowych, m.in. poprzez dopuszczenie urządzania gier na automatach w salonach gier na automatach, wprowadzenie możliwości oferowania gier liczbowych i loterii pieniężnych przez sieć Internet, a także dopuszczenie urządzania innych gier hazardowych przez sieć Internet, które zostały objęte monopolem państwa. Dodano wymóg m.in. przekazania danych o wygranych w podziale na poszczególne gry, zrezygnowano natomiast z wymagania danych o liczbie zwycięzców w odniesieniu do turniejów gry pokera. W zakresie zakładów wzajemnych zrezygnowano z danych w podziale na totalizatory i bukmacherstwo, natomiast w zakresie loterii audiotekstowych, gier liczbowych, loterii pieniężnych, loterii fantowych, gra bingo fantowe w zrezygnowano z danych w podziale na każdą grę, co zastąpiono ogólną informacją o liczbie urządzanych gier. Zmieniony został również format formularzy, co jest związane z ich przystosowaniem do składania za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Odpowiednio dostosowany wzór formularza IGH-1 określony został w załączniku nr 1 do rozporządzenia, a wzór formularza IGH/1A w załączniku nr 2.

Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 czerwca 2017 r. w sprawie przekazywania informacji dotyczących funkcjonowania podmiotów urządzających i prowadzących działalność w zakresie gier hazardowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1304) weszło w życie 1 lipca 2017 r. Nowe formularze mają zastosowanie do danych przekazywanych za II kwartał 2017 r.