Pierwotny termin składania wniosków był wyznaczony na 30 kwietnia 2014 r. i wynikał z uchwały KRDP określającej jednocześnie procedurę wyłaniania członków Krajowej Izby Doradców Podatkowych delegowanych przez Krajową Radę Doradców Podatkowych do Państwowej Komisji Egzaminacyjnej do spraw Doradztwa Podatkowego.

Dla przypomnienia, warunkami jakie musi spełniać doradca podatkowy ubiegający się o członkostwo w Komisji są:

- wpis na listę doradców podatkowych (z wyłączeniem wpisu warunkowego),
- wykształcenie wyższe zakończone egzaminem magisterskim (równorzędnym),
- rozległa wiedza z zakresu przedmiotów egzaminacyjnych,
- doświadczenie w wykonywaniu zawodu doradcy podatkowego lub wykonywaniu czynności doradztwa podatkowego (minimum 5-letnie).

Doradca podatkowy delegowany do Komisji przez Krajową Radę Doradców Podatkowych nie może być członkiem Komisji więcej niż dwie następujące po sobie kadencje i nie może łączyć uczestnictwa w niej z pełnieniem funkcji członka Krajowej Rady Doradców Podatkowych.

Delegowanie doradców podatkowych do Komisji następuje w drodze uchwały Krajowej Rady Doradców Podatkowych podejmowanej na wniosek Zespołu powołanego spośród członków KRDP. Zgodnie z ustawą o doradztwie podatkowym Rada deleguje do Komisji na kolejne 4 lata 20 przedstawicieli KIDP.