W przypadku samorządów zwolnienie ma zatem zastosowanie do nieruchomości zajętych bezpośrednio na potrzeby organów jednostek samorządu terytorialnego, w tym urzędów gmin, starostw powiatowych i urzędów marszałkowskich. Tym samym zakład budżetowy nie korzysta z omawianego zwolnienia, a w konsekwencji jest zobowiązany do zapłaty podatku od nieruchomości i składania deklaracji.
Zwolnienia od podatku przewidziane zostały w art. 7 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych. Zakład komunalny nie mieści się w katalogach określonych w ust. 1-2 tego przepisu. Zgodnie jednak z ust. 3 rada gminy, w drodze uchwały, może wprowadzić inne zwolnienia przedmiotowe. Może zatem uchwalić, że ze zwolnienia korzystają podmioty zajmujące się tym, co zakład komunalny (zwolnienie musi być przedmiotowe).







![[E-book] KSeF w praktyce biura rachunkowego + Szkolenie on-line](/gfx/prawopl/_thumbs/produkty_foto/83102/978-83-8390-965-3_,mn6D62SdolTgn7bKqdfXjIVm.jpg)
