Blogi, czyli internetowe pamiętniki, prowadzą już nie tylko osoby prywatne. To doskonałe uzupełnienie formalnego wizerunku firmy budowanego poprzez stronę internetową. Pozwala na pokazanie organizacji od mniej oficjalnej, bardziej przyjaznej strony. Możliwość aktualizacji bloga w każdym miejscu i o każdej porze daje możliwość bieżącego informowania i pozostawania w stałym kontakcie z odbiorcami na całym świecie. Najważniejsze powody, dla których przedsiębiorstwa korzystają z tej formy zaistnienia w sieci to oszczędność czasu, niskie koszty, poprawa relacji z klientami i lepsze wyniki firmy w wyszukiwarkach internetowych. Blog to także skuteczne narzędzie komunikacji wewnątrz firmy. Pozwala zarządzać zleceniami poprzez bieżące śledzenie stanu sprawy i możliwość wglądu do archiwum, dzielić się wiedzą, pomysłami i doświadczeniami , a także organizować pracę w grupach odpowiedzialnych za określone zadania. Blog może  stać się ważnym instrumentem PR – jest dobrym sposobem na przyciągniecie uwagi do świadczonych usług i dotarcie z informacją o przedsiębiorstwie do potencjalnych klientów i mediów. To także doskonałe narzędzie służące edukacji klientów, kreowaniu zapotrzebowania na świadczone usługi u potencjalnych zleceniodawców, a także sposób na utrzymanie kontaktu po wykonaniu jednorazowego zlecenia. Dzięki temu, że czytelnicy blogów mogą w nim dzielić się swoimi opiniami jest to również cenne źródło wiedzy o tym, jak firma i jej usługi są odbierane i oceniane przez klientów. To z kolei daje szanse na korektę sygnalizowanych słabych stron firmy i jej usług. Nawet nie prowadząc swojego bloga warto korzystać z blogów konkurencji.  Blogowanie to instrument marketingowy, który pozwala pokazać otoczeniu osobowość ludzi tworzących firmę, ocieplić jej wizerunek, a zarazem stanowi sygnał, ze przedsiębiorstwo nie zostaje w tyle jeśli chodzi o nowoczesne formy komunikacji.

Oprac. na podstawie: A. Wibbels. Blogi i biznes: wszystko co należy wiedzieć. Biznes, t. 1, Biblioteka Gazety Wyborczej, Wydawnictwo Naukowe PWN.