Z raportu „Fanpage Trends” Sotrendera (za: marketing-news.pl z 14 maja br.) wynika, że w ubiegłym miesiącu ten portal społecznościowy miał ponad 12 milionów użytkowników. To potencjalnie bardzo duża grupa adresatów działań komunikacyjnych, warto jednak przyjrzeć się jej strukturze.

Jak wynika z raportu, najliczniejszą grupą osób odwiedzających Facebooka są mężczyźni i kobiety w wieku 19-25 lat – jest ich po 1.700.000. Strony te są odwiedzane głównie przez młode osoby: ilość użytkowników w przedziale 34-40 lat to około 700 tysięcy i po około 40 tysięcy wśród osób między 41 i 50 lat oraz powyżej 50 lat. Wśród użytkowników Facebooka powyżej 26 lat przeważają kobiety.

Badania wskazują też jednoznacznie, że internauci szukają w sieci przede wszystkim lekkich treści i rozrywki. Świadczy o tym niezmienna od dłuższego czasu czołówka najbardziej angażujących stron, takich jak kwejk.pl czy demotywatory. Przebicie się z komunikatem dotyczącym produktów lub usług musi być zatem podporządkowane tym oczekiwaniom.

Jak wynika z badania World Internet Projekt (za: wirtualnemedia.pl), ponad 70 proc. osób w sieci ogląda zdjęcia lub rysunki, ok. 60 proc. słucha muzyki i ogląda filmiki video. Aż 77 proc. internautów deklaruje, że posiada konto ja jakimś portalu społecznościowym.

Interesujących danych na temat osób korzystających z internetu w ogóle w Polsce dostarczają badania NetTrack MillwartBrown (za: marketing-news.pl z 13 lutego br.). Obecnie ponad 61 proc. Polaków korzysta sieci, przy czym liczba ta stale rośnie. Wśród nich 49 proc. to internauci, a 51 proc. to internautki. Z internetu w ogóle, korzysta najwięcej osób w przedziale wiekowym 25-39 lat. Liczba młodszych i starszych w stosunku do tej grupy jest podobna i wynosi po ok. 25 proc.

Bez wątpienia współczesna komunikacja odbywa się w sieci. Świadczy o tym także to, że urzędy, sądy i instytucje coraz bardziej doceniają i częściej wykorzystają internet do kontaktów z otoczeniem. Planując jednak jakąkolwiek formę promocji realizowanej w przestrzeni wirtualnej warto zbadać, gdzie dokładnie i w jakim celu pojawiają się tam nasi klienci.