- Musimy przygotować uczniów do życia w zmieniającym się świecie i na rynku pracy, gdzie tzw. zielone kompetencje mogą okazać się kluczowe - wskazała Joanna Mucha. Zaznaczyła, że nie planuje się wprowadzania nowego, odrębnego przedmiotu. Zamiast tego treści związane z ochroną klimatu i środowiska mają być wplecione w różne przedmioty na wszystkich etapach edukacji.
- Chcemy, aby ten zespół wspierał Ministerstwo Edukacji Narodowej w tworzeniu podstawy programowej. Nie planujemy nowego przedmiotu – zależy nam na tym, by edukacja klimatyczno-środowiskowa była obecna na każdym etapie kształcenia i pojawiała się w różnych przedmiotach - podkreśliła.
Wiceminister dodała, że podejście do edukacji klimatycznej ma być holistyczne, interdyscyplinarne i ponadprzedmiotowe, a także osadzone w kontekście lokalnym, aby uczniowie mieli poczucie sprawczości i realnego wpływu na otaczający ich świat. Powołanie zespołu jest częścią szerszych działań Ministerstwa Edukacji na rzecz dostosowania polskiego systemu oświaty do wyzwań związanych ze zmianami klimatycznymi i potrzebami przyszłego rynku pracy.
Członkowie zespołu:
- Dominika Bobek
- Łukasz Broniewski
- Małgorzata Cypryańska-Nezlek
- Katarzyna Dacy-Ignatiuk
- Justyna Glusmann
- Beata Gola
- Barbara Gregula
- Julia Grzybowska
- Andrzej Guła
- Katarzyna Jagiełło
- Marta Jagusztyn
- Zbigniew Karaczun
- Aleksandra Kardaś
- Katarzyna Karpa-Świderek
- Andrzej Kassenberg
- Agnieszka Kozłowska
- Paulina Kramarz
- Elżbieta Krawczyk
- Dominika Lasota
- Dominika Lenkowska-Piechocka
- Agnieszka Liszka-Dobrowolska
- Ewa Lutomska
- Szymon Malinowski
- Magdalena Ochwat
- Alicja Pawelec-Olesińska
- Alina Pogoda
- Marcin Popkiewicz
- Mirosław Proppe
- Edyta Rasała
- Monika Rolnik
- Klara Rościszewska
- Piotr Siergiej
- Piotr Skubała
- Marzena Snarska-Nieznańska
- Paulina Sobiesiak-Penszko
- Mariola Zalewska