- Musimy przygotować uczniów do życia w zmieniającym się świecie i na rynku pracy, gdzie tzw. zielone kompetencje mogą okazać się kluczowe - wskazała Joanna Mucha. Zaznaczyła, że nie planuje się wprowadzania nowego, odrębnego przedmiotu. Zamiast tego treści związane z ochroną klimatu i środowiska mają być wplecione w różne przedmioty na wszystkich etapach edukacji.

- Chcemy, aby ten zespół wspierał Ministerstwo Edukacji Narodowej w tworzeniu podstawy programowej. Nie planujemy nowego przedmiotu – zależy nam na tym, by edukacja klimatyczno-środowiskowa była obecna na każdym etapie kształcenia i pojawiała się w różnych przedmiotach - podkreśliła.

 

Wiceminister dodała, że podejście do edukacji klimatycznej ma być holistyczne, interdyscyplinarne i ponadprzedmiotowe, a także osadzone w kontekście lokalnym, aby uczniowie mieli poczucie sprawczości i realnego wpływu na otaczający ich świat. Powołanie zespołu jest częścią szerszych działań Ministerstwa Edukacji na rzecz dostosowania polskiego systemu oświaty do wyzwań związanych ze zmianami klimatycznymi i potrzebami przyszłego rynku pracy.

 

Członkowie zespołu:

  1. Dominika Bobek
  2. Łukasz Broniewski
  3. Małgorzata Cypryańska-Nezlek
  4. Katarzyna Dacy-Ignatiuk
  5. Justyna Glusmann
  6. Beata Gola
  7. Barbara Gregula
  8. Julia Grzybowska
  9. Andrzej Guła
  10. Katarzyna Jagiełło
  11. Marta Jagusztyn
  12. Zbigniew Karaczun
  13. Aleksandra Kardaś
  14. Katarzyna Karpa-Świderek
  15. Andrzej Kassenberg
  16. Agnieszka Kozłowska
  17. Paulina Kramarz
  18. Elżbieta Krawczyk
  19. Dominika Lasota
  20. Dominika Lenkowska-Piechocka
  21. Agnieszka Liszka-Dobrowolska
  22. Ewa Lutomska
  23. Szymon Malinowski
  24. Magdalena Ochwat
  25. Alicja Pawelec-Olesińska
  26. Alina Pogoda
  27. Marcin Popkiewicz
  28. Mirosław Proppe
  29. Edyta Rasała
  30. Monika Rolnik
  31. Klara Rościszewska
  32. Piotr Siergiej
  33. Piotr Skubała
  34. Marzena Snarska-Nieznańska
  35. Paulina Sobiesiak-Penszko
  36. Mariola Zalewska