Chodzi o rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. poz. 1113).
Zobowiąże ono m.in. do dodatkowego zatrudniania nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych, specjalistów, asystenta, o którym mowa w art. 7 ust. 1e ustawy o systemie oświaty (w przypadku klas I-III szkoły podstawowej), lub pomocy nauczyciela w przedszkolach, innych formach wychowania przedszkolnego i szkołach ogólnodostępnych, w których kształceniem specjalnym są objęci uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera, lub niepełnosprawności sprzężone.
Nowela umożliwi również zmniejszenie liczby dzieci w oddziale integracyjnym przedszkola lub liczbę uczniów w oddziale integracyjnym szkoły w stosunku do liczby określonej obecnie w przepisach wydanych na podstawie art. 60 ust. 2 ustawy o systemie oświaty.
Rozporządzenie doprecyzuje regulacje dotyczące programów edukacyjno-terapeutycznych - wprowadzi m.in. obowiązek określania w nich sposobu dostosowania programu wychowania przedszkolnego do indywidualnych potrzeb dziecka. Przepisy wskażą też, jakie zajęcia rewalidacyjne będą uwzględniane w tych programach.
W przypadku dzieci niewidomych będą to w szczególności: nauka orientacji przestrzennej i poruszania się, systemu Braille'a lub innych alternatywnych metod komunikacji. Uczniowie niesłyszący, z afazją lub autyzmem będą natomiast uczyć się języka migowego lub innych alternatywnych metod komunikacji.
W Dzienniku Ustaw opublikowano także rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 lipca 2015 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach (Dz. U. poz. 1123), określające podstawy dla zawodów: technik lotniskowych służb operacyjnych oraz technik przemysłu mody.