Jak należy dokumentować zajęcia prowadzone w ramach art. 42 ust. 2 pkt 2 lit. b ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela w szkole ponadgimnazjalnej?
Na przykład zajęcia wyrównawcze z jakiegoś przedmiotu dla grupy uczniów, którzy wyrazili taką potrzebę?

 
Odpowiedź

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze powinny być dokumentowane w dziennikach innych zajęć, w którym nauczyciele odnotowują, iż przeprowadzone zajęcia były realizowane w ramach zajęć określonych w art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy z 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela - dalej KN. Dziennik innych zajęć będzie prowadzony dla wszystkich zajęć, które nie są odnotowywane w dzienniku lekcyjnym czy dzienniku zajęć w świetlicy, bez względu na ich rodzaj.

Rozliczenie godzin karcianych nie musi być trudne>>
 
Uzasadnienie
Nowe rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji - dalej r.d.p.m., uchyliło obowiązek rejestrowania godzin "karcianych" w osobnych dziennikach.
Stosownie do zapisu § 13 ust. 1 r.d.p.m. szkoła prowadzi dzienniki innych zajęć niż zajęcia wpisywane odpowiednio do dziennika lekcyjnego, jeżeli jest to uzasadnione koniecznością dokumentowania przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej, w szczególności zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz zajęć opiekuńczych i wychowawczych wynikających z potrzeb i zainteresowań uczniów, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 KN.
Przepisy r.d.p.m. nie określają wzoru dziennika innych zajęć, wskazują jedynie jakie informacje powinny być w nim zawarte.
 
"Godziny karciane" bez oddzielnego dziennika - nowe zasady prowadzenia dokumentacji szkolnej>>

Prawo oświatowe. Wzory pism i dokumentów z serii Meritum