Zewnętrzny i wewnętrzny employer branding - korzyści z konsekwentnego budowania wizerunku firmy jako pracodawcy na przykładzie Mars Polska
W ostatnich latach sytuacja ekonomiczna nie sprzyjała temu, aby firmy inwestowały w działania wizerunkowe. W działach personalnych często brakuje osób, które mogłyby w całości poświęcić swój czas zagadnieniu employer brandingu. Ponadto, w wielu organizacjach trudno jest przekonać zarząd, że tego typu działania są uzasadnione i mogą się przełożyć na wymierne korzyści. Tymczasem, w firmie Mars, employer branding jest istotnym elementem systemu zarządzania. Działania związane z budowaniem wizerunku pracodawcy skutkują tym, że rekrutacja w Marsie jest bardziej efektywna, a jednocześnie jej koszty są niższe. Firma przyciąga utalentowane osoby, których postawa, ideały i dążenia są zbieżne z systemem wartości, na których opiera się kultura organizacyjna. Skuteczna komunikacja sprawia, że pracownicy wykazują się dużym zaangażowaniem, rozwijają się z sukcesem i są dumni z pracy w Marsie. Zaangażowani pracownicy lepiej wykonują swoje obowiązki, a poziom fluktuacji jest bardzo niski.