Serwis InterviewMe.pl przeprowadził badanie dotyczące komunikacji firm z kandydatami. Badanie zostało objęte patronatem przez Harvard Business Review Polska. 1700 badanych - czynnych zawodowo kandydatów - wskazało, na czym zależy im w kontakcie z potencjalnymi pracodawcami.

1. Źródła informacji o pracodawcy.

Najważniejsze źródła informacji o pracodawcach to ogłoszenia o pracę (72%) oraz fora i strony internetowe (67%). Innymi źródłami informacji są  strony internetowe pracodawców (65%) oraz znajomi (48%), a także oficjalne profile w mediach społecznościowych (35%).

2. Co powinna zawierać oferta pracy?

Zdecydowana większość kandydatów sygnalizuje, że w ofercie brakuje informacji o wynagrodzeniu (86%) oraz o dalszych etapach rekrutacji (62%). Kandydaci chcą także dowiedzieć się z ogłoszenia o możliwościach rozwoju kompetencji (44%), formie współpracy (33%) i benefitach (21%).

Polecamy: Jasno zdefiniowana strategia employer brandingowa przyciągnie do organizacji talenty

3. Informacje przekazywane na rozmowie kwalifikacyjnej.

W opinii badanych podczas rozmowy rekrutacyjnej powinno się szerzej omawiać zakres obowiązków na stanowisku (65%) oraz kwestie związane z wynagrodzeniem (64%). Kandydaci wskazują, że brakuje im informacji o możliwościach awansu (48%). Rekruterzy powinni też szerzej opisywać atmosferę w zespole (38%) i podawać bardziej szczegółowy opis firmy (15%).

4. Co decyduje o przyjęciu oferty pracy?

Na decyzję o zatrudnieniu największy wpływ ma wynagrodzenie (86%), możliwości rozwoju w firmie (69%) oraz atmosfera w firmie (58%). Duże znaczenie odgrywają też: lokalizacja (54%), kultura organizacji (44%) oraz opinie o pracodawcy w sieci (27%).

5. Wizerunek pracodawcy w sieci.

Ponad 75% kandydatów sprawdza opinie o pracodawcy w sieci.

Dla 53% kandydatów wizerunek pracodawcy w sieci jest ważny lub kluczowy w podjęciu decyzji o zatrudnieniu.

Źródło: 

InterviewMe.pl