Ponad 90% przedsiębiorstw gromadzi dane na temat wydajności pracowników, ale tylko 51% używa ich do poprawy procesu pozyskiwania talentów, a 32% nie analizuje danych pracownika w jakikolwiek sposób.
Najczęściej gromadzone dane dotyczą okresowej oceny pracownika (73%), nowych pracowników (55%) i zadowolenia klienta (50%). Firmy najmniej regularnie gromadzą dane na temat tego jak szybko nowi pracownicy mogą otrzymać awans (13%), czasu potrzebnego, aby nowi członkowie pracowali najwydajniej (12%) i zysku wypracowanego na pracownika (24%) .
Wśród przyczyn, dla których niektóre firmy nie były w stanie skutecznie ocenić posiadane dane kadrowe, wymienia się nieodpowiednie systemy informatyczne do gromadzenia danych, analizy i zapewnienia spójności danych we wszystkich regionach geograficznych i pionach biznesowych; ograniczone zasoby funkcji HR oraz brak odpowiedzialności i konswekwencji w realizacji.
Raport Success: How metrics & measurement correlate with business success objął 380 menedżerów HR i dyrektorów w ponad 300 firmach. Został on przeprowadzony przez Alexander Mann Solutions i HRO Today Institute w okresie od maja do września tego roku.
Więcej: http://www.hrmagazine.co.uk/hro/news/1140872/companies-hr-business-decisions-study