Odpowiednie komunikowanie polityki wynagrodzeń wydaje się być czynnikiem wpływającym na retencję pracowników. Na tę zależność wskazują wyniki badania The 2011 Aflac WorkForces Research, przeprowadzonego wśród pracowników w USA.

Wynika z nich, że około 2/3 pracowników uważa, że działy HR w ich firmach są nieefektywne w zakresie komunikowania polityki wynagrodzeń. Tylko 40% pracowników czuje się odpowiednio poinformowanych o polityce wynagrodzeń. Około połowa respondentów (54%) zaakceptowałaby ofertę pracy zawierającą atrakcyjny dla nich pakiet świadczeń pozapłacowych, nawet kosztem niższego wynagrodzenia za pracę. Około 42% pracowników jest zdania, że dobrze komunikowana polityka wynagrodzeń zmniejszyłaby prawdopodobieństwo ich rezygnacji z pracy. Komunikowanie o wynagrodzeniach i pakietach świadczeń pozapłacowych wpływa na lojalność pracowników (86%), satysfakcję z wykonywanej pracy (89%) i efektywność (81%). Jak komentują autorzy badania, jednym z największych błędów popełnianych w zakresie komunikowania polityki wynagrodzeń jest przyjęcie założenia, że pracownicy sami zrozumieją, na czym ona polega. Nic bardziej mylnego. Należy w zrozumiały sposób przekazać niezbędne informacje. Co więcej, nie można zakładać, że korzyść przyniesie jednostronny przekaz. Należy umożliwić pracownikom zadawanie pytań, tak aby wyjaśnić wszelkie pojawiające się wątpliwości.

Źródło: hrstandard.pl, 14 lipca 2011 r.