Decyzja wykonawcza 2011/878/UE potwierdzająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2010 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 20 grudnia 2011 r.
potwierdzająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2010 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2011/878/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 23 grudnia 2011 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych(1), w szczególności jego art. 8 ust. 5 akapit drugi oraz art. 10 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 8 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 Komisja jest zobowiązana do corocznego potwierdzania średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 oraz docelowego indywidualnego poziomu emisji dla każdego producenta samochodów osobowych w UE oraz dla każdej grupy producentów powstałej zgodnie z art. 7 ust. 7 powyższego rozporządzenia. Na podstawie powyższego potwierdzenia Komisja stwierdza, czy producenci i grupy producentów spełnili wymogi określone w art. 4 omawianego rozporządzenia. W przypadku gdy docelowy indywidualny poziom emisji wyraźnie nie został osiągnięty przez producenta lub grupę producentów, zgodnie z art. 9 ust. 1 powyższego rozporządzenia Komisja jest zobowiązana do nałożenia opłaty z tytułu przekroczenia poziomu emisji w drodze indywidualnych decyzji skierowanych do zainteresowanych producentów lub zarządzających grupami producentów.

(2) Zgodnie z art. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 docelowe poziomy emisji są wiążące dla producentów i grup producentów ze skutkiem od roku 2012. W odniesieniu do lat kalendarzowych 2010 i 2011 Komisja powinna jednak obliczyć orientacyjne docelowe poziomy emisji i, zgodnie z art. 8 ust. 6 powyższego rozporządzenia, powiadomić producentów lub grupy producentów, których średnie indywidualne poziomy emisji przekraczają orientacyjne docelowe poziomy emisji. Powyższe docelowe poziomy emisji dla lat 2010 i 2011 mają stanowić wskaźniki dla producentów w odniesieniu do działań potrzebnych, aby osiągnąć obowiązkowe docelowe poziomy emisji w 2012 r.; w związku z powyższym należy określić średnie indywidualne poziomy emisji producentów w latach 2010 i 2011 zgodnie z wymogami określonymi w akapicie drugim art. 4 powyższego rozporządzenia oraz uwzględnić wyłącznie 65 % pojazdów o najniższych emisjach w przypadku każdego z producentów.

(3) Dane, które mają zostać wykorzystane do obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych poziomów emisji, znajdują się w części C załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 443/2009; dane te są oparte na rejestracjach nowych samochodów osobowych w państwach członkowskich w roku poprzedzającym. Dane pochodzą ze świadectw zgodności wydawanych przez producentów albo z dokumentów zawierających informacje równoważne zgodnie z art. 3 ust. 1 rozporządzenia Komisji (UE) nr 1014/2010 z dnia 10 listopada 2010 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009(2).

(4) Większość państw członkowskich przekazała Komisji dane dotyczące 2010 r. przed terminem upływającym zgodnie z art. 8 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 dnia 28 lutego 2011 r. Jednak komplet danych ze wszystkich państw członkowskich Komisja uzyskała dopiero w połowie kwietnia. Następnie dane wstępnie zweryfikowano.

(5) W przypadkach, w których wstępna weryfikacja wyraźnie wykazała brak pewnych danych lub rażące nieprawidłowości, Komisja kontaktowała się z odnośnymi państwami członkowskimi i, za zgodą powyższych państw członkowskich, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z państwem członkowskim nie było możliwe, wstępne dane z danego państwa członkowskiego nie były korygowane.

(6) Dnia 29 lipca 2011 r. Komisja opublikowała, zgodnie z art. 8 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, wstępne dane i powiadomiła 89 producentów o wynikach wstępnych obliczeń średnich indywidualnych poziomów emisji w 2010 r. oraz o docelowych poziomach emisji. Producentów poproszono o weryfikację danych oraz powiadomienie Komisji o ewentualnych błędach w terminie trzech miesięcy od daty otrzymania powiadomienia zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit pierwszy powyższego rozporządzenia.

(7) Dnia 12 sierpnia na stronie internetowej Komisji opublikowano wytyczne w sprawie powiadamiania o błędach w danych dotyczących emisji CO2 przez samochody. W wytycznych zawarto model powiadomienia oraz wskazano, jakie informacje od producentów są konieczne, aby umożliwić Komisji uwzględnienie powyższych błędów.

(8) W przewidzianym trzymiesięcznym terminie powiadomienia o błędach złożyło piętnastu producentów. Jeden producent złożył kompletne powiadomienie po upływie terminu. Siedmiu producentów z powyższych piętnastu złożyło powiadomienia zawierające dokładne informacje o błędach oraz uzasadnienie proponowanych poprawek. Pozostałych ośmiu producentów złożyło powiadomienia skrócone, które były tylko częściowo zgodne z zaleceniami Komisji w zakresie formatu i treści powiadomień. Oprócz producentów, którzy złożyli powiadomienia o błędach, ośmiu producentów poinformowało Komisję, że w danych są błędy, jednak nie przedstawiło żadnych dalszych informacji ani dowodów dotyczących charakteru lub przyczyn powstania tych błędów.

(9) W przypadku 73 producentów, którzy nie powiadomili o żadnych błędach w danych albo powiadomili Komisję o błędach w danych, ale nie przedstawili niezbędnych dowodów, wstępne dane i wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji należy zatwierdzić bez wprowadzania poprawek.

(10) W przypadku producentów, którzy przedstawili niezbędne informacje i dowody potwierdzające występowanie błędów w danych, Komisja powinna przeanalizować powiadomienia i, jeśli stosowne, wprowadzić zmiany we wstępnych obliczeniach średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji.

(11) Organy rejestrujące państw członkowskich ponoszą wyłączną odpowiedzialność za liczbę rejestracji zgłoszoną do Komisji. Dane dotyczące sprzedaży pochodzące od producentów nie muszą dokładnie odzwierciedlać liczby rejestracji w danym państwie członkowskim, w związku z czym nie ma możliwości uwzględnienia błędów w liczbie rejestracji podczas obliczania średniego indywidualnego poziomu emisji. Należy zatem uwzględnić wyłącznie błędy związane z zawartością danych dotyczących zarejestrowanych pojazdów. W niektórych przypadkach producenci sygnalizowali jednak, że rejestracje należy przypisać innemu producentowi. Tego typu zmiany powinny zostać uwzględnione w ostatecznie potwierdzonych danych.

(12) Dzięki kompletnym powiadomieniom producenci mogli stwierdzić, że część danych jest poprawna, oraz zaproponować wprowadzenie poprawek do tych danych, które można było zweryfikować. Od 4 do 15 procent danych obejmuje jednak rejestracje dotyczące pojazdów, których nie można zidentyfikować, w odniesieniu do których producent nie może potwierdzić takich danych, jak emisja CO2 lub masa. Najczęściej jest to wynikiem braku informacji, bez których producent nie jest w stanie zidentyfikować poszczególnych pojazdów; informacje te to kod identyfikacyjny składający się z typu, wariantu i wersji przedmiotowego pojazdu. W niewielkiej liczbie przypadków rejestracje można było przypisać do producentów, jednak kluczowe dane dotyczące emisji CO2 i masy nie były dostępne.

(13) Komisja zweryfikowała poprawki zaproponowane przez producentów oraz przedstawione dowody. Poprawki są uzasadnione, jeżeli pozycje poprawiono poprzez wpisanie brakującej wartości albo poprzez zastąpienie nieprawidłowej wartości w odniesieniu do rejestracji, które producent jest w stanie zweryfikować, a poprawione wartości są spójne z wartościami wynikającymi z danych referencyjnych, takich jak dane z dokumentów homologacji typu. Jeżeli jednak producent zgłosił błędy, ale nie zaproponował poprawek, mimo że błędy można było zweryfikować i poprawić, oraz nie wykazał w sposób wystarczający, że poprawek nie można było dokonać w trzymiesięcznym terminie weryfikacji, błędów tych nie należy uwzględniać w ostatecznych obliczeniach.

(14) W przypadku rejestracji, które można przypisać, ale które nie zostały zweryfikowane przez producentów, wartości dotyczące emisji CO2 i masy zawarte w rejestracjach należy wykorzystać do obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji. Należy jednak uwzględnić fakt, że producenci nie mogą zweryfikować powyższych wartości, i dopilnować, aby włączenie nie wywierało negatywnego wpływu na określenie końcowych wartości dla zainteresowanych producentów. W związku z powyższym w obliczeniach należy zastosować margines błędu, który odzwierciedli sytuację poszczególnych producentów zgodnie z opisem i uzasadnieniem zawartym w powiadomieniu o błędach. Margines błędu należy obliczyć w przypadku średnich indywidualnych poziomów emisji oraz średniej masy, ponieważ te dwa parametry określają odległość do docelowego indywidualnego poziomu emisji każdego producenta, tzn. to, ile producentowi brakuje do osiągnięcia docelowego indywidualnego poziomu emisji.

(15) Margines błędu należy określić jako różnicę pomiędzy odległościami do docelowego indywidualnego poziomu emisji wyrażoną jako średni poziom emisji odjęty od docelowego indywidualnego poziomu emisji obliczonego z uwzględnieniem i z wykluczeniem rejestracji, których producenci nie mogą zweryfikować. Margines błędu zawsze powinien zmniejszać odległość do docelowego poziomu emisji producenta, niezależnie od tego, czy powyższa różnica jest wartością dodatnią, czy ujemną.

(16) Rejestracje, w których przypadku brakuje wysokości poziomu emisji CO2 lub masy oraz kodu identyfikacyjnego, nie powinny być uwzględniane w ostatecznych obliczeniach średnich poziomów emisji.

(17) Ponieważ zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 443/2009 weryfikacja danych jest przeprowadzana po raz pierwszy w odniesieniu do roku 2010, należy wyjątkowo wziąć pod uwagę również powiadomienia, które nie zawierały wszystkich informacji wymaganych przez Komisję w celu uwzględnienia błędów. Marginesy błędu mające zastosowanie w odniesieniu do ostatecznych obliczeń, o których mowa w powyższych powiadomieniach, powinny jednak być obliczane na podstawie oceny liczby rejestracji, których nie można zweryfikować, przeprowadzonej przez Komisję. Podczas potwierdzania danych za 2010 r. wyjątkowo należy również uwzględnić powiadomienia o błędach, które złożono w niedługim czasie po upływie terminu.

(18) Należy w związku z tym potwierdzić średni indywidualny poziom emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w 2010 r., docelowe indywidualne poziomy emisji oraz różnicę pomiędzy dwoma powyższymi wartościami,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Potwierdza się następujące wartości określone w załączniku w przypadku każdego producenta samochodów osobowych oraz każdej grupy producentów w odniesieniu do roku kalendarzowego 2010:

a)
docelowy indywidualny poziom emisji;
b)
średni indywidualny poziom emisji CO2, w odpowiednich przypadkach skorygowany o odpowiedni margines błędu;
c)
różnica pomiędzy wartościami, o których mowa w lit. a) oraz b)
d)
średni indywidualny poziom emisji CO2 w przypadku wszystkich nowych samochodów osobowych;
e)
średnia masa wszystkich nowych samochodów osobowych w Unii.
Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie trzeciego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 20 grudnia 2011 r.

W imieniu Komisji

José Manuel BARROSO

Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 140 z 5.6.2009, s. 1.

(2) Dz.U. L 293 z 11.11.2010, s. 15.

ZAŁĄCZNIK 1

Tabela 1

Wartości odnoszące się do wyników producentów potwierdzone zgodnie z art. 10 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 443/2009
A B C D E F G H I
Nazwa producenta Liczba rejestracji Skorygowany średni poziom emisji CO2 (65 %) Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Skorygowana odległość do poziomu docelowego Średnia masa Średni poziom emisji CO2 (100 %)
ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG 173 187,795 147,429 40,366 40,366 1 753,38 210,341
Artega Automobil GmbH & Co. KG 2 220,000 132,194 87,806 87,806 1 420,00 220,000
Aston Martin Lagonda Ltd D 1 415 333,482 320,000 13,482 12,657 1 860,72 348,372
Audi AG 589 855 133,883 140,365 - 6,482 - 6,557 1 598,80 151,832
Automobiles Citroën 815 936 118,764 127,361 - 8,597 - 8,597 1 314,26 131,418
Automobiles Peugeot 974 248 119,208 127,704 - 8,496 - 8,496 1 321,76 131,021
Autovaz 3 911 212,171 126,410 85,761 85,761 1 293,44 219,516
Bayerische Motoren Werke AG 640 021 129,253 137,409 - 8,156 - 8,210 1 534,13 146,355
Bentley Motors Ltd 1 187 391,423 181,363 210,060 210,060 2 495,92 395,925
BMW M GmbH 77 120 133,513 142,836 - 9,323 - 13,535 1 652,88 156,242
Bugatti Automobiles S.A.S 8 584,600 159,225 425,375 425,375 2 011,50 589,250
Caterham Cars Limited D 135 166,920 210,000 - 43,080 - 43,080 712,15 179,826
Chevrolet Italia 25 442 113,042 116,356 - 3,314 - 3,359 1 073,45 117,607
Chrysler Group LLC 31 121 192,081 157,480 34,601 34,601 1 973,32 215,200
CNG Technik P1 583 225,000 134,782 90,218 89,953 1 476,64 226,252
Automobile Dacia SA 251 938 133,865 123,831 10,034 9,631 1 237,01 144,989
Daihatsu Motor Co. Ltd. 18 972 128,351 117,975 10,376 10,376 1 108,86 145,374
Daimler AG, Stuttgart P2 646 067 137,762 137,323 0,439 0,349 1 532,24 160,166
Dr Motor Company S. r. l. 4 943 122,413 120,642 1,771 1,771 1 167,22 138,566
Ferrari D 2 361 300,718 303,000 - 2,282 - 2,282 1 751,12 322,468
FIAT Group Automobiles S.p.A. 975 822 115,285 119,240 - 3,955 - 3,955 1 136,56 125,013
Ford-Werke GmbH P1 1 076 887 121,128 126,226 - 5,098 - 5,605 1 289,42 136,552
Fuji Heavy Industries Ltd. ND 30 655 165,182 164,616 0,566 0,520 1 608,03 179,332
Geely Europe Ltd 918 115,916 140,077 - 24,161 - 24,161 1 592,50 131,466
General Motors Company 1 490 270,134 151,750 118,384 113,988 1 847,93 296,400
GM Daewoo Auto u. Tech. Comp. 146 117 125,759 124,606 1,153 1,138 1 253,96 143,544
GM Italia S.r.l. 37 670 119,750 125,467 - 5,717 - 5,717 1 272,82 124,405
Great Wall Motor Company Limited D 344 222,000 195,000 27,000 27,000 1 919,52 224,314
Gumpert

Sportwagenmanufaktur

GmbH

2 310,000 132,879 177,121 177,121 1 435,00 310,000
Honda Automobile China CO P3 20 876 125,023 119,099 5,924 5,911 1 133,46 126,094
Honda Automobile Thailand CO P3 1 444 142,000 120,816 21,184 21,184 1 171,03 142,615
Honda Motor CO P3 102 890 124,841 128,710 - 3,869 - 4,083 1 343,77 143,823
Honda of the UK Manufacturing P3 47 840 145,932 133,391 12,541 12,234 1 446,21 162,280
Honda Turkiye AS P3 1 587 155,953 125,560 30,393 30,393 1 274,84 156,624
Hyundai Motor Europe GmBH 325 603 120,858 126,725 - 5,867 - 5,867 1 300,33 134,244
Iveco S.p.A 49 213,548 180,265 33,283 33,283 2 471,90 216,694
Jaguar Cars Ltd ND 23 740 178,656 178,025 0,631 0,631 1 900,33 199,016
Kia Motors Europe GmbH 253 706 126,251 131,248 - 4,997 - 4,997 1 399,30 143,272
KTM-Sportmotorcycle AG D 57 173,432 200,000 - 26,568 - 26,568 882,89 179,000
Automobili Lamborghini S.p.A 265 323,977 141,293 182,684 182,506 1 619,11 357,362
Land Rover ND 65 534 209,295 178,025 31,270 31,270 2 351,43 231,494
Lotus Cars Limited D 825 189,108 280,000 - 90,892 - 90,892 1 159,21 196,596
The London Taxi Company 1 662 225,087 154,227 70,860 70,860 1 902,13 227,739
Magyar Suzuki Corporation Ltd. 87 204 130,004 121,130 8,874 8,843 1 177,91 136,665
Mahindra Europe S.r.l. 48 246,839 160,042 86,797 86,797 2 029,38 251,500
Maruti Suzuki India Ltd. 19 577 103,000 109,908 - 6,908 - 6,908 932,36 104,287
Maserati S.p.A. 1 626 353,473 159,119 194,354 194,354 2 009,18 362,557
Mazda Motor Corporation 170 007 133,729 128,523 5,206 4,831 1 339,67 149,458
Mercedes-AMG GmbH, Affalterbach P2 1 503 308,000 144,857 163,143 163,138 1 697,10 308,000
MG Motor UK Limited D 264 184,871 184,000 0,871 0,871 1 180,16 184,717
Micro-Vett SpA 4 0,000 133,507 - 133,507 - 133,507 1 448,75 0,000
Mitsubishi Motors Corporation (MMC) P4 72 594 145,036 138,601 6,435 6,377 1 560,20 165,144
Mitsubishi Motor R&D Europe GmbH P4 16 530 119,878 114,793 5,085 5,084 1 039,25 127,284
Morgan Motor Co. Ltd. D 415 164,342 180,000 - 15,658 - 15,658 1 113,67 189,278
Nissan International SA 389 818 132,131 128,875 3,256 3,256 1 347,39 147,197
O.M.C.I. S.r.l. 46 156,862 120,759 36,103 36,103 1 169,78 167,848
Adam Opel AG 935 499 126,920 130,483 - 3,563 - 3,767 1 382,56 139,529
OSV - Opel Special Vehicles GmbH 67 135,512 140,208 - 4,696 - 4,696 1 595,36 136,836
Perodua Manufacturing Sdn Bhd 690 136,480 113,634 22,846 22,846 1 013,88 140,230
Pgo Ingenierie 29 185,000 115,657 69,343 69,343 1 058,14 189,828
DrIng.h.c.F. Porsche AG 34 512 220,872 152,089 68,783 68,783 1 855,34 238,859
Potenza Sports Cars 31 178,000 99,975 78,025 78,025 715,00 178,000
Proton Cars United Kingdom Ltd. 792 143,315 185,000 - 41,685 - 41,685 1 394,89 153,557
Quattro GmbH 2 596 279,097 154,102 124,995 124,766 1 899,39 299,034
Renault 1 125 141 120,700 127,045 - 6,345 - 6,378 1 307,33 133,824
Rolls-Royce Motors Cars LTD 413 315,616 181,297 134,319 133,038 2 494,48 332,063
Saab Automobile AB 19 979 156,561 143,922 12,639 12,639 1 676,64 175,341
Santana Motor S.A. 382 168,351 135,765 32,586 32,586 1 498,15 204,921
SEAT 288 629 120,162 125,722 - 5,560 - 5,647 1 278,38 131,162
Secma 26 155,000 97,370 57,630 57,630 658,00 155,000
Shijiazhuang Shuanghuan Automobile Company 44 266,357 152,951 113,406 113,406 1 874,20 267,682
SKODA auto a.s. 420 718 127,869 127,225 0,644 0,571 1 311,28 139,193
Sovab 94 227,066 166,119 60,947 60,947 2 162,34 230,138
Ssangyong Motor Company 4 785 203,851 180,000 23,851 23,851 2 023,10 215,728
Suzuki Motor Corporation 85 177 124,055 121,050 3,005 2,981 1 176,15 144,109
Tata Motors Limited ND 3 582 137,754 178,025 - 40,271 - 40,271 1 293,00 151,987
Tesla Motors Ltd 40 0,000 128,309 - 128,309 - 128,309 1 335,00 0,000
Think 144 0,000 120,248 - 120,248 - 120,248 1 158,61 0,000
Toyota Motor Europe NV/SA 564 633 112,241 128,349 - 16,108 - 16,273 1 335,87 129,056
Volkswagen AG 1 469 419 125,987 130,715 - 4,728 - 4,763 1 387,65 140,352
Volvo Car Corporation 204 926 134,492 143,273 - 8,781 - 8,781 1 662,43 156,948
Westfield Sports Cars 3 178,000 99,975 78,025 78,025 715,00 178,000
Wiesmann GmbH 8 253,000 274,000 - 21,000 - 21,000 1 409,88 257,250

Objaśnienia do tabeli 1:

Kolumna B

"D" oznacza odstępstwo dotyczące drobnego producenta przyznane zgodnie z decyzją wykonawczą Komisji C(2011) 8334 wersja ostateczna;

"ND" oznacza odstępstwo dotyczące producenta niszowego przyznane zgodnie z decyzją wykonawczą Komisji C(2011) 8336 wersja ostateczna;

"P" oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (wymienionych w tabeli 2) utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Kolumna D

"Skorygowany średni indywidualny poziom emisji (65 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 obliczony zgodnie z art. 4 akapit drugi tiret pierwsze rozporządzenia (WE) nr 443/2009 oraz sekcją 4 komunikatu Komisji COM(2010) 657 w oparciu o poprawki przekazane Komisji przez zainteresowanych producentów. W obliczeniach uwzględniono wszystkie pojazdy z prawidłowymi wartościami obejmującymi masę i emisje CO2, w tym pojazdy, których producenci nie mogli zweryfikować.

Kolumna E

"Docelowy indywidualny poziom emisji" oznacza docelowy poziom emisji obliczony na podstawie średniej masy wszystkich pojazdów przypisanych do danego producenta (począwszy od 2015 r. uwzględnia się 100 % pojazdów) z wykorzystaniem wzoru znajdującego się w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Kolumna F

"Odległość do poziomu docelowego" oznacza różnicę pomiędzy wartościami podanymi w kolumnach D i E.

Kolumna G

"Skorygowana odległość do poziomu docelowego" oznacza odległość do poziomu docelowego wskazanego w kolumnie F skorygowaną z uwzględnieniem marginesu błędu. Błąd wynika z obecności pojazdów, których nie można zidentyfikować (w odniesieniu do tych pojazdów brakuje kodu identyfikacyjnego obejmującego typ, wariant i wersję); obliczono go na podstawie następującego wzoru:

Błąd = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie D);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie E);

AC2 = średni poziom emisji CO2 z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować.

Tabela 2

Wykaz grup producentów oraz wartości potwierdzonych zgodnie z art. 10 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 443/2009

A B C D E F G H I
Nazwa grupy Liczba rejestracji Skorygowany średni poziom emisji CO2 (65 %) Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Skorygowana odległość do poziomu docelowego Średnia masa Średni poziom emisji CO2 (100 %)
FORD-WERKE GMBH P1 1 077 470 121,143 126,231 - 5,088 - 5,598 1 289,52 136,601
DAIMLER AG P2 647 570 137,834 137,340 0,494 0,400 1 532,62 160,509
HONDA MOTOR EUROPE LTD P3 174 637 128,612 128,750 - 0,138 - 0,365 1 344,64 146,866
MITSUBISHI MOTORS P4 89 124 137,055 134,185 2,870 2,840 1 463,58 158,122
1 Załącznik zmieniony przez sprostowanie z dnia 24 marca 2012 r. (Dz.U.UE.L.12.85.38/1).

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 26.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2011.343.97

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2011/878/UE potwierdzająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2010 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009
Data aktu: 20/12/2011
Data ogłoszenia: 23/12/2011
Data wejścia w życie: 26/12/2011