uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 z dnia 9 marca 1998 r. w sprawie organizacji badania prób losowych dotyczącego siły roboczej we Wspólnocie(1), w szczególności jego art. 4 ust. 2,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Podczas posiedzenia w Salonikach w czerwcu 2003 r. Rada Europejska uznała, że udana integracja migrantów przyczynia się do spójności społecznej i dobrobytu gospodarczego, a także pomaga w rozwiązywaniu problemów demograficznych i gospodarczych stojących obecnie przed Unią Europejską; w związku z tym Rada Europejska zaapelowała o dalszy postęp w tym względzie. Wezwała również jasno do sporządzenia rzetelnej i obiektywnej analizy tych zagadnień, służącej rozwojowi i promowaniu inicjatyw politycznych na rzecz lepszego zarządzania migracjami w Europie. Konieczność istnienia efektywnej polityki w dziedzinie integracji zaakcentowano ponownie w programie haskim, przyjętym przez Radę Europejską podczas posiedzenia w Brukseli w listopadzie 2004 r.
(2) Jak podkreślono w pierwszym corocznym sprawozdaniu Komisji na temat migracji i integracji(2), niedostępność zatrudnienia uznano za najpoważniejszą przeszkodę utrudniającą integrację; problem ten stanowi przez to najistotniejszy priorytet polityki poszczególnych państw członkowskich w dziedzinie integracji.
(3) W związku z tym zachodzi potrzeba stworzenia kompleksowego zbioru porównywalnych danych dotyczących sytuacji migrantów i ich bezpośrednich potomków na rynku pracy, co posłużyłoby monitorowaniu postępu w realizacji wspólnych celów europejskiej strategii zatrudnienia oraz procesu integracji społecznej.
(4) Wniosek Komisji dotyczący decyzji Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającej program wspólnotowy na rzecz zatrudnienia i solidarności społecznej - PROGRESS(3) przewiduje w sekcji 1 pt. "Zatrudnienie" finansowanie odpowiednich działań, w tym działań statystycznych. Niniejsze rozporządzenie ma na celu wykonanie tych działań.
(5) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 384/2005 z dnia 7 marca 2005 r. zatwierdzające program modułów ad hoc, obejmujący lata 2007-2009, w odniesieniu do badania prób losowych dotyczącego siły roboczej przewidzianego rozporządzeniem Rady (WE) nr 577/98(4), zawiera już moduł ad hoc w sprawie sytuacji migrantów i ich bezpośrednich potomków na rynku pracy. Listę zmiennych dla tego modułu należy zdefiniować do grudnia 2006 r.
(6) Rozporządzenie (WE) nr 384/2005 stanowi również, że wdrożenie modułu dla 2008 r. będzie zależeć od wyników analiz wykonalności, które mają być przeprowadzone przed końcem 2005 r. Eurostat przedstawił wyniki tych analiz wykonalności na posiedzeniu dyrektorów ds. statystyk społecznych z państw członkowskich we wrześniu 2005 r. Stwierdzono, że państwa członkowskie i Eurostat powinny kontynuować przygotowanie modułu na 2008 r.
(7) Ze względu na dążenie do rzetelności i jakości danych, które należy przedstawić, niektóre zmienne opisane w załączniku do niniejszego rozporządzenia powinny mieć charakter opcjonalny dla państw członkowskich o niewielkiej próbie migrantów.
(8) Konieczna jest zmiana kolumn 19/20 załącznika II do rozporządzenia Komisji (WE) nr 430/2005 z dnia 15 marca 2005 r. wykonującego rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 w sprawie organizacji badania reprezentacyjnego dotyczącego siły roboczej na terenie Wspólnoty w odniesieniu do kodyfikacji, którą należy stosować w celu przesyłania danych, począwszy od 2006 r., i wykorzystania prób cząstkowych do gromadzenia danych dotyczących zmiennych strukturalnych(5), w celu zwiększenia przydatności analizy sytuacji migrantów na rynku pracy poprzez uzyskanie informacji o roku przybycia do kraju przyjmującego oraz o wieku w momencie przybycia, jako że są to nadal dwie zmienne wyjaśniające o kluczowym znaczeniu dla analizy procesu integracji na rynku pracy.
(9) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Programu Statystycznego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 2 lutego 2007 r.
| W imieniu Komisji | |
| Joaquín ALMUNIA | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 77 z 14.3.1998, str. 3. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2257/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 336 z 23.12.2003, str. 6).
(2) COM(2004) 508.
(3) COM(2004) 488.
(4) Dz.U. L 61 z 8.3.2005, str. 23. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 341/2006 (Dz.U. L 55 z 25.2.2006, str. 9).
(5) Dz.U. L 71 z 17.3.2005, str. 36.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2007.28.3 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 102/2007 przyjmujące specyfikacje modułu ad hoc dla 2008 r. dotyczącego sytuacji migrantów i ich bezpośrednich potomków na rynku pracy, przewidzianego rozporządzeniem Rady (WE) nr 577/98, oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 430/2005 |
| Data aktu: | 02/02/2007 |
| Data ogłoszenia: | 03/02/2007 |
| Data wejścia w życie: | 10/02/2007 |