(Tekst mający znaczenie dla EOG)(Dz.U.UE L z dnia 5 lipca 1979 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 70/156/EWG(1) z dnia 6 lutego 1970 r. odnoszącą się do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep, ostatnio zmienioną dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 96/79/WE(2), w szczególności jej art. 13 ust. 2,
uwzględniając dyrektywę Rady 75/443/EWG z dnia 26 czerwca 1975 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do biegu wstecznego i prędkościomierza pojazdów silnikowych(3), w szczególności jej art. 6,
a także mając na uwadze, co następuje:
dyrektywa 75/443/EWG jest jedną ze szczegółowych dyrektyw przewidzianych w procedurze homologacji typu WE ustanowionej dyrektywą 70/156/EWG; dlatego przepisy dotyczące układów, części oraz oddzielnych zespołów technicznych pojazdów zawarte w dyrektywie 70/156/EWG stosują się do niniejszej dyrektywy;
w szczególności art. 3 ust. 4 oraz art. 4 ust. 3 dyrektywy 70/156/EWG określają konieczność, aby do każdej odrębnej dyrektywy dołączyć dokument informacyjny zawierający odpowiednie pozycje załącznika I do tej dyrektywy, a także świadectwo homologacji typu opartego o załącznik VI do tej dyrektywy, w celu skomputeryzowania procedury homologacji typu;
ponadto jest pożądane dostosowanie przepisów technicznych niniejszej dyrektywy do przepisów technicznych odpowiadających jej regulaminowi EKG-ONZ nr 39;
przepisy niniejszej dyrektywy są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego ustanowionego dyrektywą 70/156/EWG,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 24 czerwca 1997 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Martin BANGEMANN |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1.
(2) Dz.U. L 18 z 21.1.1997, str. 7.
(3) Dz.U. L 196 z 26.7.1975, str. 1.