Język postępowania: angielski
(Dz.U.UE C z dnia 22 stycznia 2024 r.)
Strony
Strona skarżąca: Intel Corporation, Inc. (Wilmington, Delaware, Stany Zjednoczone) (przedstawiciele: J.-F. Bellis i B. Meyring, lawyers oraz D. Beardi J. Williams, Barristers-at-law)
Strona pozwana: Komisja Europejska
Żądania strony skarżącej
Strona skarżąca wnosi do Trybunału o:
- stwierdzenie nieważności, w całości lub w części, decyzji Komisji C(2023) 5914 final z dnai 22 września 2023 r. w sprawie AT.37990 - Intel ("Zaskarżona decyzja");
- w dalszej kolejności lub tytułem żądania ewentualnego, w ramach wykonywania nieograniczonego prawa orzekania, uchylenie grzywny wymierzonej Intelowi lub znaczące obniżenie jej wymiaru;
- obciążenie Komisji kosztami poniesionymi przez Intel w związku z niniejszym postępowaniem.
Zarzuty i główne argumenty
U uzasadnieniu skargi strona skarżąca podnosi trzy zarzuty.
1. Zarzut pierwszy, zgodnie z którym wysokość grzywny jest nieproporcjonalna i niezgodna z prawem, ponieważ:
i) jest ona nieproporcjonalna w świetle wyroku T-286/09 RENV Intel/Komisja EU:T:2022:19, w świetle charakteru, zakresu i zasięgu art. 1 lit. f)-h) decyzji Komisji C(2009) 3726 z dnia 13 maja 2009 r. oraz w świetle stwierdzenia nieważności art. 1 lit. a)-e) decyzji Komisji C(2009) 3726 z dnia 13 maja 2009 r; ii) Komisja nie uwzględniła radykalnej zmiany charakteru ewentualnego nowego pojedynczego i ciągłego naruszenia polegającego wyłącznie na zachowaniu, o którym mowa w art. 1 lit. f)-h) decyzji Komisji C(2009) 3726 z dnia 13 maja 2009 r. oraz jego wpływu na ponowne nałożenie i obliczenie grzywny; iii) Komisja nie uwzględniła odmiennego i mniejszego łącznego wpływu zachowań, o których mowa w art. 1 lit. f)-h) decyzji Komisji C(2009) 3726 z dnia 13 maja 2009 r; iv) Komisja nie uwzględniła w ogóle lub w wystarczającym stopniu właściwości miejscowej i rzeczowej przy nakładaniu i obliczaniu grzywny;
v) podejście Komisji do obliczenia odpowiedniej wartości sprzedaży w celu ustalenia podstawowej kwoty grzywny jest niezgodne z prawem Unii w dziedzinie obliczania grzywien, przyczynia się do oczywiście nieproporcjonalnego wyniku i podważa właściwe znaczenie i skutek wyroku Sądu T-286/09 RENV Intel/Komisja; vi) Komisja zastosowała nieznaczne zmniejszenie współczynnika wagi naruszenia przy obliczaniu grzywny; lub (vii) Komisja nie uwzględniła w ogóle lub w wystarczającym stopniu pewnych okoliczności łagodzących.
2. Zarzut drugi, zgodnie z którym Komisja naruszyła istotne wymogi proceduralnych poprzez:
a) brak uzasadnienia zaskarżonej decyzji lub korespondencji wymienionej w ramach postępowania administracyjnego, które zakończyło się wydaniem tej decyzji; lub
b) niezapewnienie Intelowi możliwości prawidłowego wykonania prawa do obrony.
3. Zarzut trzeci, zgodnie z którym Komisja nie rozważyła, ewentualnego braku swojej właściwości w zakresie dokonywania ustaleń lub nałożenia grzywny w odniesieniu do zachowania, do którego odnosi się art. 1 lit. g)-h) decyzji Komisji C(2009) 3726 z dnia 13 maja 2009 r. Gdyby to uczyniła, powinna była stwierdzić, że nie posiada właściwości w tym względzie.
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2024.774 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Sprawa T-1129/23: Skarga wniesiona w dniu 1 grudnia 2023 r. - Intel Corporation/Komisja |
| Data aktu: | 22/01/2024 |
| Data ogłoszenia: | 22/01/2024 |