Zawiadomienie o wakacie na stanowisku przewodniczącego Izby Odwoławczej.

ZAWIADOMIENIE O WAKACIE NA STANOWISKU PRZEWODNICZĄCEGO IZBY ODWOŁAWCZEJ

(2013/C 339 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 20 listopada 2013 r.)

Stanowisko PRZEWODNICZĄCY IZBY ODWOŁAWCZEJ
Grupa funkcyjna/grupa zaszeregowania AD 13
Rodzaj umowy Pracownik zatrudniony na czas określony
Nr referencyjny VEXT/13/917/AD 13/BOA_Chairperson
Ostateczny termin składania zgłoszeń 20 grudnia 2013 r. godz. 24.00 czasu Alicante (CET)
Miejsce zatrudnienia Alicante, HISZPANIA
Przewidywana data rozpoczęcia wykonywania obowiązków Między 1 lipca 2014 r. a 1 września 2014 r.
1.
INFORMACJE PODSTAWOWE

Urząd Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (Znaki Towarowe i Wzory), zwany "Urzędem", szuka kandydatów na stanowisko przewodniczącego Izby Odwoławczej.

Urząd ustanowiono rozporządzeniem Rady (WE) nr 207/2009 z dnia 26 lutego 2009 r. w sprawie wspólnotowego znaku towarowego 1 .

Urząd jest agencją Unii Europejskiej, która posiada osobowość prawną oraz niezależność finansową i administracyjną oraz jest odpowiedzialna za zarządzanie wspólnotowymi systemami znaków towarowych i wzorów. Wspólnotowe znaki towarowe i wzory zarejestrowane w Urzędzie obowiązują na obszarze całej Unii Europejskiej. Urząd współpracuje też ściśle z krajowymi urzędami państw członkowskich UE do spraw własności intelektualnej, z organizacjami międzynarodowymi i Komisją Europejską w zakresie różnorodnych kwestii dotyczących właścicieli i użytkowników praw własności intelektualnej, w tym w zakresie zwalczania fałszerstw i wspomagania skuteczności egzekwowania prawa.

Od rozpoczęcia działalności Urzędu w 1996 r., w wyniku przedłożenia zgłoszeń wspólnotowych znaków wspólnotowych, zarejestrowano ponad 900 000 znaków. Urząd działa niezależnie od krajowych urzędów ds. znaków towarowych. W ciągu 2012 r. do Urzędu wpłynęło 107 950 zgłoszeń wspólnotowego znaku towarowego i 22 513 zgłoszeń wzorów wspólnotowych (83 160 wzorów). Budżet Urzędu na 2013 r. wynosi około 418 mln EUR, a liczba stanowisk - około 780.

Mimo że Izby Odwoławcze stanowią część systemu administracyjnego i systemu zarządzania Urzędu, powstały na podstawie rozporządzenia jako odrębna jednostka zarządzająca w ramach Urzędu, której celem jest dostarczanie niezależnego przeglądu decyzji Urzędu, a od ich decyzji można się odwołać do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w Luksemburgu.

Członkowie Izb Odwoławczych dokonują przeglądu spraw i przygotowują decyzje w sprawie odwołań od decyzji pierwszej instancji Urzędu (rozpatrywanie znaków towarowych lub wzorów, sprzeciwy, unieważnienia i nieważność wzorów). Decyzje Izb Odwoławczych są podejmowane przez Izbę składającą się z przewodniczącego i dwóch członków. Dwóch z trzech członków musi mieć uprawnienia do wykonywania zawodu prawnika. W szczególnych przypadkach decyzje są podejmowane przez Izbę w rozszerzonym składzie lub przez jednego członka, który musi mieć uprawnienia do wykonywania zawodu prawnika. Zgodnie z wymaganiami służbowymi członkowie mogą być mianowani do jednej lub kilku Izb Odwoławczych.

Obecnie w skład Izb Odwoławczych wchodzi prezes, trzech przewodniczących oraz czternastu członków wspomaganych przez personel prawny i administracyjny. W Izbach Odwoławczych, w tym w służbach obsługi rejestru, pracuje około 80 osób.

W 2012 r. wpłynęło 2 339 odwołań i wydano 2 513 decyzji. Prezes Izb Odwoławczych nadzoruje działalność Izb i odpowiada za przepływ pracy i zagadnienia w zakresie zarządzania.

Języki Urzędu to: angielski, niemiecki, hiszpański, francuski i włoski. W około 65 % spraw językiem postępowania był angielski, a w dalszej kolejności niemiecki (20 %), hiszpański (7 %), francuski (6 %) i włoski (2 %).

Urząd ma siedzibę w Alicante w Hiszpanii.

2.
OBOWIĄZKI

Do obowiązków pomyślnie wyłonionego kandydata będzie należeć:

podejmowanie decyzji w wielu sprawach w rozsądnych granicach czasowych i w sposób kolegialny zgodnie z celami określonymi przez prezesa Izb Odwoławczych,
praca nad ok. 700 projektami decyzji i nadawanie Izbie kierunku, tak by przyczyniała się do rozwijania spójnego orzecznictwa i skutecznie pracowała nad rozpatrywaniem spraw wnoszonych do Izb,
uczestniczenie w obradach Izby w rozszerzonym składzie oraz Prezydium Izb Odwoławczych odpowiedzialnego za ustalanie zasad i organizowanie pracy Izb,
ustalanie składu Izby do każdego odwołania i wyznaczanie członka swojej Izby lub siebie na sprawozdawcę.
zarządzanie codzienną pracą Izby we współpracy z prezesem Izb Odwoławczych i pod jego/jej nadzorem.

W wykonywaniu obowiązków przewodniczącemu pomagają asystenci prawni i pracownicy administracyjni.

3.
WYMAGANE KWALIFIKACJE I DOŚWIADCZENIE

Aby kandydat mógł zostać dopuszczony do procedury selekcji, musi spełniać wszystkie wymienionych poniżej warunki przez terminem złożenia zgłoszenia:

Warunki ogólne

mieć obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
nie być karanym ani uznanym winnym popełnienia przestępstwa,
mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej,
mieć sprawność fizyczną konieczną do wykonywania obowiązków na tym stanowisku,
być zdolnym do ukończenia pięcioletniej kadencji przed osiągnięciem wieku emerytalnego, tj. przed końcem miesiąca, w którym ukończy 65 lat.

Wykształcenie

mieć poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzony dyplomem, w przypadku gdy zwykłe studia uniwersyteckie trwają cztery lub więcej lat

LUB

mieć poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzony dyplomem, oraz co najmniej jednoroczne odpowiednie doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy zwykłe studia uniwersyteckie trwają trzy lata.

Doświadczenie zawodowe

W chwili upływu terminu składania zgłoszeń kandydat musi mieć co najmniej 15 lat doświadczenia zawodowego (16 lat w przypadku trzyletnich studiów) odpowiadającego charakterowi i poziomowi obowiązków na tym stanowisku, uzyskanego po otrzymaniu wyżej wspomnianego dyplomu. Co najmniej osiem z tych 15 lat doświadczenia kandydat uzyskał w dziedzinie praw własności intelektualnej, z czego co najmniej cztery w dziedzinie znaków towarowych/wzorów.

Znajomość języków obcych

dogłębna znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej,
zadowalający poziom znajomości drugiego języka.

Jeden z tych języków musi być jednym z pięciu języków Urzędu (angielski, niemiecki, hiszpański, francuski i włoski).

4.
DODATKOWE ATUTY

W celu wybrania najlepszych kandydatów do rozmowy kwalifikacyjnej następujące kwalifikacje będzie się uznawać za atut:

wyższe wykształcenie prawnicze,
umiejętność pracy w środowisku wielojęzycznym,
doświadczenie zawodowe w pracy w języku innym niż język ojczysty kandydata,
dogłębna znajomość języka angielskiego lub niemieckiego,
doświadczenie zawodowe w działalności sądowniczej lub równoważnej.
5.
WARUNKI ZATRUDNIENIA

Wyłoniony kandydat zostanie mianowany przez Radę Unii Europejskiej z listy nie więcej niż trzech kandydatów zaproponowanych przez Radę Administracyjną Urzędu. Kadencja trwa pięć lat.

Wyłonionemu kandydatowi zostanie zaoferowana pięcioletnia umowa dla członka personelu tymczasowego w kategorii AD grupa 13 zgodnie z art. 2 lit. a) warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej.

Obecna wysokość podstawowego miesięcznego wynagrodzenia odpowiadająca pierwszemu stopniowi w tej grupie zaszeregowania wynosi 11.681,17 EUR. Dodatkowe elementy wynagrodzenia uwzględniają stan cywilny i liczbę dzieci pozostających na utrzymaniu. Ponadto przyznaje się dodatki na koszty przeprowadzki i koszty podróży, jak również ubezpieczenie wypadkowe, zdrowotne i emerytalne. Wynagrodzenie podlega podatkowi wspólnotowemu i innym odliczeniom określonym w warunkach zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej, jest ono jednakże zwolnione z podatku krajowego. Dzieci pozostające na utrzymaniu mogą uczęszczać do szkoły europejskiej w Alicante bez żadnych opłat.

Mając na uwadze wcześniejsze doświadczenie kandydatów w roli przewodniczących Izb Odwoławczych, na wniosek prezesa Izb Odwoławczych Rada Administracyjna może zmienić stopień zaszeregowania przewodniczącego Izby Odwoławczej wyłonionego w wyniku niniejszej procedury selekcyjnej, którego kadencja została odnowiona na kolejne pięć lat zgodnie z art. 136 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 207/2009, na kategorię AD grupa 14.

Okres zatrudnienia kończy się bądź z końcem kadencji, bądź na wniosek wyłonionego kandydata po złożeniu wypowiedzenia z trzymiesięcznym wyprzedzeniem, z zastrzeżeniem odpowiednich postanowień wymienionych wyżej warunków zatrudnienia.

Zgodnie z art. 136 rozporządzenia (WE) nr 207/2009 członkowie Izb Odwoławczych są niezawiśli. W podejmowaniu decyzji nie są związani żadnymi instrukcjami. Członkowie Izb Odwoławczych poświęcają się w pełni wykonywaniu swoich obowiązków i nie kierują się interesem osobistym ani narodowym, ani żadnymi wpływami zewnętrznymi jakiegokolwiek rodzaju. Nie mogą być odwołani ze swoich stanowisk, chyba że zaistnieją poważne podstawy do ich usunięcia i Trybunał Sprawiedliwości podejmie w tej sprawie decyzję zgodnie z procedurą ustaloną w art. 136 rozporządzenia (WE) nr 207/2009.

6.
SKŁADANIE ZGŁOSZEŃ

Zgłoszenia najlepiej składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na poniższy adres e-mail:

ABBCIF@oami.europa.eu

za pomocą formularza zgłoszeniowego, który można znaleźć na stronie Urzędu:

http://oami.europa.eu/ows/rw/pages/OHIM/career/career.en.do

Zgłoszenia składane pocztą kurierską należy wysyłać na adres:

Chairperson of the Administrative Board

Office for Harmonization in the Internal Market

(Trade Marks and Designs)

Avenida de Europa, 4

03008 Alicante

HISZPANIA

Zgłoszenia muszą wpłynąć najpóźniej do północy w dniu 20 grudnia 2013 r.

Należy zwrócić uwagę, że wszystkie części formularza muszą zostać wypełnione. Niepełne formularze zgłoszeniowe (na przykład zawierające uwagi typu "zob. CV w załączeniu") nie będą brane pod uwagę.

Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną (zob. procedurę poniżej) będą również proszeni o dostarczenie przed terminem rozmowy odpowiednich dokumentów uzupełniających dotyczących podstawowych wymogów oraz potwierdzających inne kwalifikacje i doświadczenie:

kopii dokumentu tożsamości (np. paszportu lub dowodu osobistego),
kopii dyplomów,
kopii zaświadczeń dotyczących doświadczenia zawodowego, o którym mowa w pkt 3.

Inne dokumenty, zwłaszcza CV, nie będą brane pod uwagę. Należy w szczególności zwrócić uwagę, że wszelkie kwalifikacje lub doświadczenie zawodowe niepoparte dowodami w postaci dokumentów, tj. kopiami dyplomów ukończenia studiów lub świadectwami pracy, nie będą brane pod uwagę, w wyniku czego zgłoszenie może zostać odrzucone.

7.
PROCEDURA SELEKCJI

Selekcja będzie prowadzona pod kontrolą Rady Administracyjnej Urzędu. Wyznaczony przez Radę Administracyjną komitet preselekcyjny przeprowadzi wstępną selekcję zgłoszeń, aby ocenić dopuszczalność zgłoszeń i wybrać kandydatów do zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną lub do innych testów. Rada Administracyjna sporządzi następnie listę składającą się z maksymalnie trzech kandydatów, która zostanie przedłożona Radzie Ministrów do ostatecznej decyzji.

Rozmowy kwalifikacyjne będą prowadzone w Alicante. Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną zostaną poinformowani o dokładnym terminie i godzinie rozmowy w odpowiednim czasie. Rozmowy będą prowadzone w jednym z języków Urzędu (EN, DE, ES, FR, IT), innym niż język ojczysty kandydata wskazany w formularzu zgłoszeniowym.

8.
RÓWNOŚĆ SZANS

UHRW stosuje politykę równych szans i przyjmuje zgłoszenia bez względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, wyznanie lub przekonania, opinie polityczne lub wszelkie inne opinie, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.

9.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Jako organ odpowiedzialny za zorganizowanie selekcji, Urząd zapewni przetwarzanie danych osobowych kandydatów zgodnie z przepisami rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych 2 . Odnosi się to w szczególności do poufności i bezpieczeństwa danych.

10.
ODWOŁANIE

Jeżeli kandydat(-ka) uzna, że dotycząca go/jej decyzja nie była uzasadniona, może złożyć skargę zgodnie z art. 90 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej pod następującym adresem:

Office for Harmonization in the Internal Market

Resources Department

Avenida de Europa, 4

03008 Alicante

HISZPANIA

11.
DODATKOWE INFORMACJE

Dodatkowych informacji udziela:

Ralph PETHKE

Director of the Resources Department

Office for Harmonization in the Internal Market (Trade Marks and Designs)

Office AE04-P4-069

Avenida de Europa 4

03008 Alicante

HISZPANIA

e-mail: ralph.pethke@oami.europa.eu

Uwaga: W przypadku rozbieżności pomiędzy różnymi wersjami językowymi zawiadomienia właściwą wersją jest wersja angielska.

1 Dz.U. L 78 z 24.3.2009, s. 1.
2 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024