Dyrekcja Generalna ds. Zasobów Ludzkich i Bezpieczeństwa (DG HR) - Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14) - Dyrekcja ds. Bezpieczeństwa (art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego) - COM/2011/10314.

DYREKCJA GENERALNA DS. ZASOBÓW LUDZKICH I BEZPIECZEŃSTWA (DG HR)

Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14)

Dyrekcja ds. Bezpieczeństwa

(art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego)

COM/2011/10314

(2011/C 258 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 2 września 2011 r.)

Reprezentujemy

Komisja poszukuje dyrektora Dyrekcji ds. Bezpieczeństwa w Dyrekcji Generalnej ds. Zasobów Ludzkich i Bezpieczeństwa.

Kwestia bezpieczeństwa stanowi jeden z najważniejszych priorytetów dla Komisji. Komisja stoi w obliczu nowych zagrożeń i wyzwań w dziedzinie bezpieczeństwa, w szczególności w związku z atakami cybernetycznymi. W obecnych warunkach ochrona personelu i mienia jest niezwykle istotna i stanowi jedno z najważniejszych zagadnień. W tym kontekście zapewnienie bezpieczeństwa ma umożliwić Komisji funkcjonowanie w bezpiecznym środowisku dzięki ustanowieniu spójnego i zintegrowanego podejścia do tworzenia, wdrażania i monitorowania polityki bezpieczeństwa, utrzymując odpowiedni poziom ochrony wszystkich osób, informacji oraz mienia współmiernie do zidentyfikowanych zagrożeń i ryzyka oraz zapewniając bezpieczeństwo skutecznie i szybko.

Aby działać skutecznie, Dyrekcja powinna mieć możliwość dotarcia do wszystkich służb Komisji oraz personelu, jak również innych agencji bezpieczeństwa, oraz współpracować z nimi blisko w zakresie przekazywania informacji na temat kwestii związanych z bezpieczeństwem i zapewniania najwyższych standardów bezpieczeństwa. Stanowi to istotne wyzwanie w kontekście zarządzania oraz kierowania zespołem.

Oferujemy

Dyrekcja składa się z 6 działów, w których zatrudnionych jest ogółem 200 osób. Jest odpowiedzialna za ochronę personelu Komisji, jej własności, działań i informacji we wszystkich miejscach działalności. Zajmuje się szerokim zakresem zagadnień dotyczących bezpieczeństwa, począwszy od fizycznego zabezpieczenia siedzib Komisji, w tym zarządzania realizacją umowy o świadczenie usług w zakresie ochrony, przez kontrolę zgodności ze standardami bezpieczeństwa, po bezpieczeństwo systemów informatyczno-komunikacyjnych, działania kontrwywiadowcze oraz działania mające na celu zwalczanie terroryzmu.

Ponadto Dyrekcja ta zapewnia, między innymi, ochronę ważnych osób składających wizyty, instrument szybkiego reagowania działający 24 godziny na dobę, porady dotyczące bezpieczeństwa systemów informatycznych oraz bezpieczeństwa technicznego, szkolenia dotyczące bezpieczeństwa dla wszystkich jednostek Komisji oraz służby dochodzeniowe. W celu realizacji swoich zadań współpracuje blisko z zewnętrznymi służbami bezpieczeństwa w innych instytucjach, państwach członkowskich oraz organizacjach międzynarodowych.

Dyrekcja jest również odpowiedzialna za ustanawianie polityki bezpieczeństwa i higieny pracy w siedzibach Komisji w Brukseli i Luksemburgu, audyt systemów zarządzania służących realizacji tej polityki i zarządzanie dotyczącym jej programem szkoleniowym.

Poszukujemy (kryteria wyboru)

Na stanowisku wymagana jest bardzo dogłębna znajomość zagadnień dotyczących bezpieczeństwa, w szczególności w kontekście europejskim, oraz jednocześnie bardzo dobre umiejętności w zakresie zarządzania. Oczekiwana jest również dobra znajomość funkcjonowania instytucji europejskich.

Od kandydatów wymaga się:

– dogłębnej znajomość instytucji UE, ich funkcjonowania i wzajemnych powiązań, jak również polityk UE i międzynarodowej działalności w dziedzinach związanych z działalnością Dyrekcji,

– umiejętności stworzenia jasnej wizji roli i przyszłości Dyrekcji, zarówno na poziomie zarządzania strategicznego, jak i wewnętrznego,

– umiejętności kierowania zespołem i motywowania pracowników w europejskim, wielokulturowym i wielojęzycznym środowisku pracy,

– doświadczenia w zarządzaniu zasobami budżetowymi, finansowymi i ludzkimi w środowisku krajowym, europejskim lub międzynarodowym,

– znajomości polityki regulacyjnej i praktyk dotyczących bezpieczeństwa, a także doświadczenia w zarządzaniu w tej dziedzinie,

– umiejętności przekazywania informacji ogółowi społeczeństwa oraz współpracy z zainteresowanymi podmiotami (organami europejskimi, międzynarodowymi, krajowymi i lokalnymi, organizacjami międzynarodowymi itd.),

– doskonałych umiejętności w zakresie komunikacji ustnej i pisemnej oraz negocjacji.

Wybrany kandydat powinien posiadać lub być uprawnionym do uzyskania ważnego poświadczenia bezpieczeństwa osobowego (TOP SECRET) wydanego przez krajowy organ odpowiedzialny za bezpieczeństwo (poświadczenie bezpieczeństwa osobowego jest decyzją administracyjną wydaną po zakończeniu postępowania sprawdzającego przeprowadzonego przez właściwy dla danej osoby krajowy organ odpowiedzialny za bezpieczeństwo zgodnie z obowiązującym krajowym ustawodawstwem dotyczącym bezpieczeństwa; decyzja ta zaświadcza, że można zezwolić na dostęp danej jednostki do informacji niejawnych opatrzonych klauzulą o określonym poziomie tajności. Należy zauważyć, że procedura prowadząca do uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa może być wszczęta wyłącznie na wniosek pracodawcy, a nie przez poszczególnych kandydatów).

Powołanie na stanowisko będzie skuteczne, pod warunkiem że wybrany kandydat uzyskał ważne poświadczenie bezpieczeństwa osobowego.

Kandydat musi (kryteria kwalifikacyjne):

1) być obywatelem jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej;

2) posiadać:

(i) poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, trwającym normalnie cztery lata lub dłużej, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów;

lub

(ii) poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów, oraz przynajmniej roczne właściwe doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata;

3) posiadać przynajmniej 15-letnie doświadczenie zawodowe, liczone od chwili ukończenia studiów wyższych, na poziomie, na którym wymagane są wyżej wymienione kwalifikacje. Przynajmniej pięć lat tego doświadczenia zawodowego powinno być zdobyte na wyższym stanowisku kierowniczym(1) i w dziedzinie bezpośrednio związanej ze stanowiskiem, którego dotyczy niniejsze ogłoszenie;

4) biegle władać jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej oraz znać na odpowiednim poziomie inny język urzędowy;

5) kandydat nie może jeszcze osiągnąć normalnego wieku emerytalnego, który dla urzędnika Unii Europejskiej rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym urzędnik ten osiąga wiek 65 lat (zob. art. 52 lit. a) regulaminu pracowniczego).

Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów

Kandydaci mają obowiązek wyrazić gotowość do złożenia oświadczenia, w którym zobowiążą się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenia dotyczącego konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na ich niezależności.

Powołanie i warunki zatrudnienia

Dyrektor zostanie wybrany i powołany przez Komisję zgodnie z obowiązującymi w niej procedurami wyboru i rekrutacji (zob. również Compilation Document on Senior Officials Policy, dokument w jęz. angielskim dotyczący polityki względem urzędników wyższego szczebla). W trakcie procedury wyboru kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną, przeprowadzaną przez działający w Komisji Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania, biorą przed rozmową udział w testach, przeprowadzanych metodą oceny zintegrowanej przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne.

Informujemy kandydatów, że procedura wyboru będzie przeprowadzana wyłącznie w języku angielskim lub francuskim(2).

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia urzędników Unii Europejskiej w grupie zaszeregowania AD 14 określono w regulaminie pracowniczym. Informujemy kandydatów, że regulamin pracowniczy nakłada na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.

Miejscem pracy dyrektora jest Bruksela.

Polityka równych szans

Unia Europejska stosuje politykę równych szans.

Procedura zgłaszania kandydatur

Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne (wyszczególnione w rubryce "Kandydat musi"), w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu oraz doświadczenia zawodowego. Niespełnienie któregokolwiek z wymogów kwalifikacyjnych oznacza automatycznie wykluczenie z procedury wyboru.

Zgłoszenie kandydatury następuje poprzez rejestrację w Internecie pod poniższym adresem:

https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/

Należy zastosować się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury.

Za dokonanie rejestracji w Internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci(3). Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy internetowych lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w Internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane pocztą elektroniczną po upływie terminu co do zasady nie będą przyjmowane.

Kandydaci muszą posiadać ważny adres poczty elektronicznej. Będzie on służył do identyfikacji ich zgłoszenia oraz do powiadomienia o wyniku procedury. Należy w związku z tym informować Komisję Europejską o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.

W celu dokonania rejestracji należy załadować życiorys w formacie WORD lub PDF oraz wypełnić list motywacyjny w trybie on-line (maks. 8 000 znaków). Życiorys i list motywacyjny muszą być sporządzone w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.

Po zakończeniu rejestracji na monitorze pojawi się numer identyfikacyjny, który należy zanotować i zapamiętać - numer ten będzie wykorzystywany jako numer referencyjny we wszystkich sprawach dotyczących zgłoszenia kandydata. Otrzymanie numeru oznacza, że rejestracja została zakończona - numer stanowi potwierdzenie, że wprowadzone przez kandydata dane zostały zarejestrowane. Nieotrzymanie numeru oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!

Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w Internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od dyrekcji generalnej prowadzącej rekrutację.

Osoby, które z powodu niepełnosprawności nie są w stanie dokonać rejestracji internetowej, mogę przesłać swoje zgłoszenie (życiorys i list motywacyjny) w wersji papierowej listem poleconym(4)z datę stempla pocztowego nie późniejsze niż termin zakończenia rejestracji kandydatów. W takim przypadku wszelka późniejsza korespondencja pomiędzy Komisję a kandydatem odbywać się będzie drogę pocztowe. Do zgłoszenia należy w takim przypadku załęczyć zaświadczenie potwierdzajęce niepełnosprawność, wydane przez właściwy organ. Na osobnym arkuszu papieru należy także przedstawić propozycje ewentualnych udogodnień, które zdaniem kandydata mogę ułatwić mu uczestnictwo w procesie rekrutacji.

Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres:

HR-A2-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu

Termin rejestracji kandydatów

Termin rejestracji kandydatów upływa w dniu 30 września 2011 r. Rejestracja elektroniczna zostanie zakończona o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli.

______

(1) Kandydaci powinni w swoim życiorysie wyszczególnić przynajmniej w odniesieniu do wspomnianych pięciu lat, podczas których zdobyli doświadczenie na wyższych stanowiskach kierowniczych: 1) nazwy zajmowanych stanowisk kierowniczych i pełnione funkcje; 2) liczbę pracowników znajdujących się pod ich kierownictwem w czasie zajmowania przez nich tych stanowisk; 3) wielkość budżetu, którym zarządzali; oraz 4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej ich stanowiska oraz liczbę osób na równorzędnych stanowiskach.

(2) Komisje selekcyjne zadbają o to, aby rodzimi użytkownicy tych języków nie odnieśli w związku z tym nienależytej korzyści.

(3) Termin rejestracji upływa dnia 30 września 2011 r.ogodz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli.

(4) European Commission, Directorate-General Human Resources and Security, Unit for Executive Staff and CCA Secretariat, COM/2011/10314, SC11 08/030,1049 Brussels, BELGIA.

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2011.258A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Dyrekcja Generalna ds. Zasobów Ludzkich i Bezpieczeństwa (DG HR) - Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14) - Dyrekcja ds. Bezpieczeństwa (art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego) - COM/2011/10314.
Data aktu: 02/09/2011
Data ogłoszenia: 02/09/2011