Zgłaszane sygnały dotyczyły udzielenia informacji o miejscu uzyskania świadczenia z powodu nieczynnej przychodni, dostępu do leków, dostępu do szczepień, sytuacji nagłego pogorszenia stanu zdrowia wymagającego pomocy medycznej lekarza POZ, dostępu do dokumentacji oraz uzyskania zaświadczenia o leczeniu.
Najwięcej sygnałów dotarło do Rzecznika z województw: śląskiego - 104, lubuskiego – 92 i dolnośląskiego – 84. Z województwa warmińsko-mazurskiego były 52 sygnały, a z województw: lubelskiego, mazowieckiego i opolskiego – po 48. 44 sygnały o trudnościach dotarły z województwa podkarpackiego, a 36 – z województwa podlaskiego. Najmniej zgłoszeń dotyczyło województw: pomorskiego – 23, małopolskiego – 19 oraz łódzkiego – 11.
Czytaj: Rzecznik Praw Pacjenta: prawie 300 zgłoszeń w sprawie dostępu do POZ >>>
Najwięcej zgłoszeń dotarło do biura Rzecznika 5 stycznia 2014 roku – 244 oraz 2 stycznia 2015 – 217.
Rzecznik Praw Pacjenta uruchomił bezpłatną ogólnopolską infolinię dla pacjentów, która czynna jest także w sobotę i niedzielę w od 9.00 do 21.00:, numer 800 190 590. Poza tym dodatkowo zostały uruchomione awaryjne numery: 22 532 82 97 oraz 22 532 82 98.
Rzecznik Praw Pacjenta: prawie 600 zgłoszeń w sprawie trudności z dostępem do POZ
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta podało, że od 2 stycznia do 6 stycznia 2015 roku wpłynęło 599 sygnałów dotyczących ograniczeń w dostępie do świadczeń zdrowotnych w związku z protestem lekarzy POZ i niezawieraniem umów o świadczenia opieki zdrowotnej.