Zgłaszane sygnały dotyczyły  udzielenia informacji o miejscu uzyskania świadczenia z powodu nieczynnej przychodni, dostępu do leków, dostępu do szczepień, sytuacji nagłego pogorszenia stanu zdrowia wymagającego pomocy medycznej lekarza POZ, dostępu do dokumentacji oraz uzyskania zaświadczenia o leczeniu.

Najwięcej sygnałów dotarło do Rzecznika z województw: śląskiego - 104, lubuskiego – 92 i dolnośląskiego – 84. Z województwa warmińsko-mazurskiego były 52 sygnały, a z województw:  lubelskiego, mazowieckiego i opolskiego – po 48. 44 sygnały o trudnościach dotarły z województwa podkarpackiego, a 36 – z województwa podlaskiego.  Najmniej zgłoszeń dotyczyło województw: pomorskiego – 23, małopolskiego – 19 oraz łódzkiego – 11.

Czytaj: Rzecznik Praw Pacjenta: prawie 300 zgłoszeń w sprawie dostępu do POZ >>>

Najwięcej zgłoszeń dotarło do biura Rzecznika 5 stycznia 2014 roku – 244 oraz 2 stycznia 2015 – 217.

Rzecznik Praw Pacjenta uruchomił bezpłatną ogólnopolską infolinię dla pacjentów, która czynna jest także w sobotę i niedzielę w od 9.00 do 21.00:, numer 800 190 590. Poza tym dodatkowo zostały uruchomione awaryjne numery: 22 532 82 97 oraz 22 532 82 98.