Zgłaszane sygnały dotyczyły  udzielenia informacji o miejscu uzyskania świadczenia z powodu nieczynnej przychodni, dostępu do leków, dostępu do szczepień, sytuacji nagłego pogorszenia stanu zdrowia wymagającego pomocy medycznej lekarza POZ, dostępu do dokumentacji oraz uzyskania zaświadczenia o leczeniu.

Czytaj: Rzecznik Praw Pacjenta zapowiada postępowania w sprawie odmowy dokumentacji medycznej >>>

Najwięcej sygnałów dotyczyło województw: lubuskiego: 52, dolnośląskiego – 41, śląskiego – 32, warmińsko-mazurskiego – 29, opolskiego – 28 i lubelskiego – 24. Z województwa mazowieckiego do Rzecznika Praw Pacjenta dotarły 22 sygnały, z podkarpackiego – 21 sygnałów,  z pomorskiego – 13. Najmniej problemów zgłaszali pacjenci z województw małopolskiego – 8 oraz łódzkiego – 6.



 

Rzecznik Praw Pacjenta uruchomił bezpłatną ogólnopolską infolinię dla pacjentów, która czynna jest także w sobotę i niedzielę w od 9.00 do 21.00:, numer 800 190 590. Poza tym dodatkowo zostały uruchomione awaryjne numery: 22 532 82 9722 532 82 97 oraz 22 532 82 9822 532 82 98.

Na temat umów w zakresie POZ na rok 2015 czytaj:  www.zdrowie.abc.com.pl

 

Call
Send SMS
Add to Skype
You'll need Skype CreditFree via Skype

Żeby widzieć komentarze musisz:

  • być zalogowanym do Facebooka
  • mieć zaakceptowaną politykę prywatności (pliki cookies)
  • korzystać z przeglądarki Chrome