RPP: Zasady postępowania pacjenta przy rejestracji w placówce medycznej
\\

Rzecznik Praw Pacjenta przedstawił 7 zasad postępowania przy rejestracji pacjenta w placówce medycznej.

Do Biura RPP wpływają zgłoszenia dotyczące problemów przy rejestrowaniu się pacjentów w placówkach prowadzących działalność leczniczą. W związku z tym Rzecznik informuje, co warto wiedzieć, udając się do przychodni lub poradni w celu umówienia się na wizytę lekarską. Oto zalecenia:

- przy udzielaniu świadczeń powoływanie się na rejonizację jest niedopuszczalne;

- pracownik rejestracji nie powinien zadawać pacjentowi szczegółowych pytań dotyczących choroby, jej przyczyn i przebiegu;

- ustalanie przez świadczeniodawcę konkretnego dnia lub wyznaczenie godzin zapisów do lekarza, jest niezgodne z prawem;

- pacjent nie może być zmuszany do osobistego dokonania rejestracji;

- termin wizyty kontrolnej powinien zostać ustalony podczas bieżącej wizyty u lekarza;

- żądanie od pacjenta aktualizacji skierowania jest nieuzasadnione;

- świadczeniodawca powinien poinformować pacjenta o ewentualnej zmianie terminu udzielenia świadczenia,; natomiast pacjent, gdy nie może stawić się na wizytę w umówionym terminie, również powinien poinformować o tym świadczeniodawcę, biorąc pod uwagę dobro innych oczekujących na świadczenie pacjentów.

Więcej szczegółów na stronie internetowej RPP.

Opracowanie: Agnieszka Sostenes-Brązert

Źródło: www.bpp.gov.pl, stan z dnia 27 marca 2012 r.

\
Data publikacji: 28 marca 2012 r.