Rzecznik Praw Obywatelskich podjął tę sprawę z urzędu na podstawie doniesień prasowych. Zwrócił się między innymi do Rzecznika Praw Pacjenta i do właściwego oddziału wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia.

W odpowiedzi Rzecznik Praw Pacjenta poinformował RPO, że wszczął postępowanie „w przedmiocie stosowania praktyk naruszających zbiorowe prawa pacjentów”, natomiast NFZ podjął kontrolę w zakresie realizacji umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.

Czytaj: RPP: odmowa świadczenia z powodu rejonizacji to naruszenie praw pacjenta>>>

Ostatecznie Rzecznik Praw Pacjenta poinformował, że poradnia naruszała zbiorowe prawa pacjentów, bo pacjenci powinni móc ustalić termin wizyty kontrolnej już w czasie wizyty u lekarza. Stwierdził też, że poradnia zaprzestała stosowania tej praktyki.

Dowiedz się więcej z książki
Komunikowanie w ochronie zdrowia - interpersonalne, organizacyjne i medialne
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł