- Chodzi o to, by praktyczne decyzje biznesowe nie omijały przepisów prawa i nie działały na szkodę klientów. Mówiąc wprost - to stanie na straży tego, aby firmy działające na rynku finansowym były instytucjami zaufania publicznego – mówi Paweł Kuskowski, przewodniczący Stowarzyszenia Compliance Polska.

Według rozmówcy biznes.interia.pl compliance spełnia także ważną rolę w ochronie wartości marki i reputacji firmy oraz wspiera pracowników we współpracy z klientami.

W Polsce specjaliści ds. compliance pojawili się na rynku po 2007 roku. Prekursorem powstania tych wyspecjalizowanych działów była branża finansowa, w której zaufanie i jasne reguły prowadzenia biznesu bezpośrednio przekładają się na zachowania inwestorów i klientów. Teraz w zawodzie pracuje około kilku tysięcy osób, ale co roku liczba ta się zwiększa.

Cały wywiad z Pawłem Kuskowskim: www.biznes.interia.pl

Na temat compliance czytaj także: 

Compliance to efektywność wszystkich szczebli organizacji szpitala >>>

Compliance musi bazować na systemie informacji prawnej >>>

Jest boom na zawód specjalisty ds. compliance >>>