Omówienie orzecznictwa pochodzi z programu LEX dla Samorządu Terytorialnego.

Jeden z mieszkańców gminy zażądał udostępnienia informacji publicznej w postaci skanów dokumentów dotyczących wynagrodzenia wójta gminy i jego pracowników.

Swój wniosek przesłał drogą poczty elektronicznej na adres sekretarza gminy.

W związku z brakiem reakcji gminy, wniósł skargę do sądu administracyjnego na bezczynność wójta.

W odpowiedzi na skargę wójt oświadczył, że e-mail mieszkańca nie dotarł do urzędu gminy.

WSA przyznał rację skarżącemu.

WSA ustalił, iż operator sieci potwierdził fakt wysłania wniosku mieszkańca na konto odbiorcy - gminy. Co prawda operator zastrzegł, że nie może potwierdzić okoliczności przyjęcia tego wniosku, jego odczytania przez odbiorcę, czy nawet doręczenia.

Zdaniem sądu z uwagi na to, że wiadomość została wysłana na adres sekretarza gminy, który to adres poczty elektronicznej istnieje jako jeden z oficjalnych adresów e-mailowych gminy – to należy uznać ją za doręczoną.

Zdaniem sądu wszystkie pisma wpływające wysyłane na oficjalne adresy elektroniczne urzędu gminy powinny być rejestrowane w dzienniku korespondencyjnym.

Omówienie orzecznictwa pochodzi z programu LEX dla Samorządu Terytorialnego.



Na podstawie:
Wyrok WSA w Białymstoku z 24 listopada 2014 r., sygn. akt II SAB/Bk 58/14, nieparawomocny