Rada miejska uchwaliła regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie miasta.

Prokurator zaskarżył jeden z zapisów regulaminu.

Chodziło o zapis, w którym rada ustaliła, że zobowiązani do wyposażenia nieruchomości w kosze uliczne odpowiadają za ich stan sanitarny, techniczny i porządkowy.

WSA uznał skargę za zasadną.

Sąd przypomniał, iż ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012 r. poz. 391) pozwala radzie miejskiej na określenia szczegółowych zasady utrzymania czystości i porządku na terenie gminy.

Poznaj Linie Orzecznicze Lex >>>

Zasady te powinny dotyczyć rodzaju i minimalnej pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczania tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.

Natomiast kwestia utrzymania koszy ulicznych wynika z art. 5 ust. 4 pkt 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

Na podstawie:
Wyrok WSA w Poznaniu z 10 sierpnia 2016 r., sygn. akt IV SA/Po 102/16, nieprawomocny 

Więcej informacji i narzędzi znajdziesz w programie
LEX Samorząd Terytorialny
Bądź na bieżąco ze zmianami prawnymi i korzystaj z aktualnych materiałów