Jeden z mieszkańców wystąpił z wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej w postaci zdjęć w formie odbitki fotograficznej i skanu wizerunku czterech prokuratorów.

Wyjaśnił, iż wizerunki prokuratorów są mu potrzebne do publikacji książki, a stanowią informację publiczną, bowiem są oficjalnym wizerunkiem osób "w organie Państwa".

Organ I instancji odmówił udostępnienia informacji. Jednak w uzasadnieniu swojej decyzji w ogóle nie dokonał kwalifikacji tych danych jako publicznych bądź nie.

Natomiast organ II instancji uchylił decyzję pierwszoinstancyjną kwalifikując wizerunek jako informację nie posiadającą cechy publicznej.

WSA rozpatrujący sprawę uznał, iż organ odwoławczy błędnie zakwalifikował informację w postaci wizerunku prokuratora.

Zdaniem sądu wizerunek prokuratora znajdujący się w legitymacji służbowej jest informacją związaną z osobą pełniącą funkcję publiczną, a zatem jest informacją publiczną.
Nie jest to jednak informacja publiczna związana istotowo z pełnieniem funkcji prokuratora, na podobieństwo imienia i nazwiska, stanowiska służbowego czy przypisania do konkretnej jednostki prokuratury, bowiem ma charakter wyłącznie identyfikacyjny dla konkretnej czynności służbowej a nie dla wykonywania tego zawodu w ogólności.

Oznacza to, że udostępnienie wizerunku podlega ograniczeniu ze względu na prywatność osoby prokuratora, wynika z art. 5 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (tekst jedn.: Dz. U. z 2014 r., poz. 782 z późn. zm.).

Na podstawie:
Wyrok WSA w Białymstoku z 3 września 2015 r., sygn. akt II SA/Bk 452/15, nieprawomocny