Jedna z mieszkanek gminy zgłosiła się do powiatowego urzędu pracy, aby zarejestrować się jako bezrobotna.


Wyjaśniła, iż w okresie 18 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień zarejestrowania odbyła przez 365 dni staż w związku z uczestnictwem w projekcie współfinansowanym ze środków z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu Państwa, którego beneficjentem było miasto.

To zagadnienie zawiera:

{"dataValues":[1175,454,115,61,15],"dataValuesNormalized":[13,5,2,1,1],"labels":["Orzeczenia i pisma urz\u0119dowe","Pytania i odpowiedzi","Akty prawne","Komentarze i publikacje","Wzory i narz\u0119dzia"],"colors":["#EA8F00","#940C72","#85BC20","#007AC3","#232323"],"maxValue":1820,"maxValueNormalized":20}

Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX

Starosta uznał wnioskodawczynię za osobę bezrobotną jednak odmówił przyznania jej prawa do zasiłku dla bezrobotnych.

Zdaniem organu, w sprawie nie można było zastosować art. 71 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy z 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U z 2013r. poz. 674 ze zm.), bowiem kobieta nie była zatrudniona, lecz odbywała staż na podstawie umowy o staż bez nawiązywania stosunku pracy i otrzymywała z tego tytułu stypendium stażowe a nie wynagrodzenie za pracę.

Kobieta wniosła skargę do sądu administracyjnego.

WSA uznał, iż skarga jest zasadna.

Zdaniem sądu stażystka uzyskująca stypendium, od którego opłacane są składki na ubezpieczenia społeczne i składki na Fundusz Pracy, jeżeli podstawę wymiaru składek stanowiła kwota wynosząca co najmniej minimalne wynagrodzenie za pracę, może ubiegać się o przyznanie zasiłku dla bezrobotnych.

Na podstawie:
Wyrok WSA w Poznaniu z 9 kwietnia 2015 r., sygn. akt II SA/Po 94/15, nieprawomocny