Omówienie orzecznictwa pochodzi z programu LEX dla Samorządu Terytorialnego.



Gmina wniosła skargę na uchwałę kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej dotyczącej stwierdzenia nieważności uchwały rady miasta w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek oświatowych prowadzonych na terenie miasta.

W odpowiedzi sąd zobowiązał gminę do nadesłania uchwały rady o wniesieniu skargi.

Pomimo upływu wyznaczonego terminu gmina nie dostarczyła uchwały.

WSA zwrócił uwagę, iż wniesienie skargi na rozstrzygnięcie nadzorcze bez załączenia uchwały rady gminy o wniesieniu skargi uznać należy za wniesienie skargi bez uzyskania stanowiska właściwego organu gminy.

Sąd podkreślił, iż nie określono terminu, w którym uchwała może zostać podjęta, stąd też przyjmuje się, że uchwała taka może być podjęta i przekazana do sądu administracyjnego aż do dnia wydania orzeczenia kończącego postępowanie.

Zdaniem sądu, w rozpatrywanej sprawie, zamiar zaskarżenia rozstrzygnięcia nadzorczego nie uzyskał wymaganej ustawowo akceptacji rady gminy.

Zatem wniesienie skargi przez gminę bez uzyskania wymaganej ustawowo uchwały rady gminy o zaskarżeniu rozstrzygnięcia nadzorczego należało uznać za niedopuszczalne – uznał sąd.





Na podstawie:
Postanowienie WSA w Gdańsku z 11 maja 2015 r., sygn. akt I SA/Gd 392/15, nieprawomocne