Związane to jest z przekazaniem majątku szkoły (inwentaryzacja)?

Odpowiedź


Na swój wniosek radny otrzymuje urlop bezpłatny na okres sprawowania mandatu, oraz na okres 3 miesięcy po jego wygaśnięciu.

Uzasadnienie

Zgodnie z zapisem art. 24b ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym osoba wybrana na radnego nie może wykonywać pracy w ramach stosunku pracy w urzędzie gminy, w której uzyskała mandat, oraz wykonywać funkcji kierownika, lub jego zastępcy w jednostce organizacyjnej tej gminy. Przed przystąpieniem do wykonywania mandatu, osoba ta obowiązana jest złożyć wniosek o urlop bezpłatny w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyników wyborów przez właściwy organ wyborczy. Niezłożenie przez radnego wniosku jest równoznaczne ze zrzeczeniem się mandatu.

Przydatne materiały:
Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.)