Prezes Merchel wskazuje, że wartość rynku infrastrukturalnego budownictwa kolejowego w 2016 r. przekroczy kwotę 4 mld zł. Różnica między tą wartością, a kwotą przeznaczoną na ten cel w planie inwestycyjnym (4,2 mld zł) wynika przede wszystkim z oszczędności przetargowych. Środki te zostaną wykorzystane w ramach nowego programu kolejowego.
Przewoźnik zakłada, iż w 2017 r. na realizację nowych inwestycji kolejowych, przeznaczy 5,5 mld zł. Kwota ta wynika bezpośrednio z postanowień Krajowego Programu Kolejowego. Łącznie w latach 2015-2016 r. PKP PLK wykorzystały 38 proc. nakładów dostępnych w ramach tego programu.
W kontekście wydłużających się przetargów oraz długotrwałej realizacji inwestycji prezes Merchel zaznacza, iż okres ten wydłuża się ze względu na zmiany relacji między zamawiającymi a wykonawcami. Jako główną przyczynę tego uznać należy zmianę rozkładu ryzyka między stronami umowy o zamówienie publiczne oraz aktualizację Krajowego Programu Kolejowego.
Źródło: www.wnp.pl