PKP PLK wyjaśniają, że realizacja inwestycji umożliwi szybsze podróże i lepszą organizację ruchu kolejowego na Opolszczyźnie.
Modernizacja linii E30 na odcinku Kędzierzyn Koźle - Opole Groszowice ma pozwolić na przyspieszenie pociągów pasażerskich ze 120 do 160 km/h, a składów towarowych do 120 km/h.
W ramach inwestycji na trasie mają być wymienione tory i sieć trakcyjna. Przebudowane mają być też perony i stacje: Kędzierzyn Koźle, Raszowa, Zdzieszowice, Jasiona, Gogolin, Górażdże, Przywory Opolskie, Opole Grotowice, Opole Groszowice.
Spółka dodała, że planowane są też nowe przejścia na perony w Gogolinie (przejście podziemne) i w Opolu Grotowicach (kładka dla pieszych). Przebudową objęte będą m.in. przejścia pod torami w Kędzierzynie Koźlu i Zdzieszowicach oraz kładka dla pieszych na stacji Opole Groszowice. Wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zapewni przebudowa 27 przejazdów kolejowo – drogowych, m.in. w Kędzierzynie Koźlu, Rozwadze i Gogolinie.
Inwestycja w ramach systemu "projektuj i buduj" zaplanowano na lata 2020 – 2023. "Projekt będzie ubiegał się o dofinansowanie w III konkursie CEF. Inwestycja realizowana jest w ramach większego projektu pn. +Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Opole Zachodnie+, którego szacunkowy koszt w Krajowym Programie Kolejowym wynosi 628,5 mln zł" - dodano w komunikacie. (PAP)
Dowiedz się więcej z książki | |
Europejskie prawo zamówień publicznych. Komentarz
|