Wnioskodawca zwrócił się do wójta gminy o wydanie mu odpisu instrukcji kancelaryjnej obowiązującej w gminie. W odpowiedzi wójt poinformował, że żądana informacja jest umieszczona na stronie internetowej urzędu. W związku z tym wnioskodawca skierował do WSA skargę na bezczynność wójta, polegającą na nieudzieleniu informacji publicznej. W uzasadnieniu podkreślił, iż wójt nie wskazał dokładnej lokalizacji informacji na stronie internetowej. Zdaniem wnioskodawcy na stronie brak było zakładki o nazwie "instrukcja kancelaryjna" i nie można było jej tam odnaleźć. Wnioskodawca nie był w stanie zweryfikować, czy żądana przez niego informacja w ogóle się tam znajduje i kiedy została zamieszczona.

WSA rozpoznając skargę stwierdził, iż wprawdzie wójt gminy poinformował skarżącego, że informacja, o którą wystąpił we wniosku, jest umieszczona na stronie internetowej urzędu, jednak z treści pisma nie wynikało, aby załączono do niego wydruk zakładki wskazującej lokalizację informacji na stronie internetowej. Również w inny sposób organ nie uszczegółowił miejsca w Biuletynie Informacji Publicznej, gdzie żądaną informację skarżący mógłby uzyskać. W ocenie Sądu, aby możliwe było uznanie, że organ udzielił informacji publicznej zgodnie z wnioskiem skarżącego, powinien nie tylko wskazać źródło - BIP - ale również podać zakładkę czyli konkretne miejsce, w którym żądana informacja się znajduje. Odesłanie do nieprecyzyjnie określonego miejsca na stronach BIP, nie można uznać za sprostanie żądania wnioskodawcy w sytuacji, gdy informacje zawarte na podanej stronie nie odnoszą się bezpośrednio i konkretnie do meritum żądania. Z tego względu zarzuty skargi, iż organ pozostaje w bezczynności, ponieważ udzielona ogólna odpowiedź o dostępności informacji w BIP nie pozwala na jej zlokalizowanie, były uzasadnione.

Na podstawie: Wyrok WSA w Warszawie z 13 lipca 2012 r., sygn. akt II SAB/Wa 30/12, nieprawomocny