Projekt o wartości ok. 177 mln zł skróci podróż pomiędzy Szczecinkiem a Runowem Pomorskim do jednej godziny. Obecnie jest to półtorej godziny. Po rewitalizacji pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się z prędkością do 120 kilometrów na godzinę. 

"Pociągi mają pojechać zmodernizowaną trasą w 2020 r." - powiedział rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec. W ramach inwestycji PLK wymienią tory, rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Na szlaku Łubowo – Szczecinek przywrócony zostanie drugi tor. Prace obejmą także m.in. trzy wiadukty i most. Rewitalizacja zwiększy poziom bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami dzięki odnowieniu i przeglądom 50 przejazdów. 

Na 12 stacjach i przystankach odnawianej linii podróżni skorzystają także z nowych wiat i ławek. Poprawić ma się także oznakowanie stacji i przystanków, a dla rowerzystów przygotowane zostaną stojaki. Perony będą przystosowane do obsługi osób o ograniczonej mobilności. 

Inwestycja ma usprawnić kolejowy transport towarowy i pasażerski, a także zapewnić lepszy dostęp do kolei oraz dogodne połączenie regionu ze Szczecinem. Linia kolejowa jest także istotna z powodu znajdującego się w jej pobliżu poligonu w Drawsku Pomorskim. 

Rewitalizacja linii kolejowej nr 210 na odcinku Szczecinek – Runowo Pomorskie finansowany jest z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. (PAP) 

Dowiedz się więcej z książki
Zamówienia publiczne na dostawy i usługi IT. Wybrane zagadnienia praktyczne
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł