Uczeń realizujący indywidualny program nauki kształcić się będzie w zakresie jednego, kilku lub wszystkich obowiązkowych artystycznych zajęć edukacyjnych przewidzianych w szkolnym planie nauczania dla danej klasy, według programu dostosowanego do jego uzdolnień, zainteresowań i możliwości edukacyjnych. Uczeń realizujący indywidualny tok nauki kształcić się natomiast będzie według systemu innego niż udział w obowiązkowych artystycznych zajęciach edukacyjnych, w zakresie jednego, kilku lub wszystkich obowiązkowych artystycznych zajęć edukacyjnych, przewidzianych w szkolnym planie nauczania dla danej klasy.
Realizacja indywidualnego programu lub toku nauki możliwa będzie najwcześniej po upływie roku nauki i będzie wymagać stosowanego zezwolenia dyrektora szkoły, wydanego po uzyskaniu odpowiedniej opinii rady pedagogicznej. Możliwość realizacji indywidualnego programu lub toku nauki będzie istnieć na każdym etapie edukacyjnym i w każdym typie szkoły artystycznej nierealizującej kształcenia ogólnego.
Uczniowie objęci indywidualnym tokiem nauki będą mogli uczęszczać na wybrane artystyczne zajęcia edukacyjne do danej klasy lub do klasy programowo wyższej w tej lub innej szkole albo na wybrane artystyczne zajęcia edukacyjne w szkole wyższego stopnia.
Z dniem 29 kwietnia 2010 r. wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 25 marca 2010 r. w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki w szkołach artystycznych nierealizujących kształcenia ogólnego (Dz. U. Nr 61, poz. 381) , które m.in. wprowadza powyższe zasady nauczania.
Przydatne materiały:
Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 25 marca 2010 r. w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki w szkołach artystycznych nierealizujących kształcenia ogólnego (Dz. U. Nr 61, poz. 381)