Termin składania i otwarcia ofert zmieniono na 1 marca - wynika z informacji zamieszczonej we wtorek w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Białymstoku. Dotąd obowiązującym terminem był 16 lutego.

Szacowany przez miasto koszt inwestycji, to ok. 31 mln zł. Ulica Klepacka ma być przebudowana od połączenia z Aleją Niepodległości - budowaną właśnie tzw. śródmiejską obwodnicą, obecnie największą inwestycją drogową w Białymstoku.

Inwestycja będzie wymagać przede wszystkim wybudowania dwóch wiaduktów, bo modernizowaną ulicę Klepacką przecinają tory kolejowe. Obecny przejazd przez tory jest wąski, słabo oświetlony i obowiązują tam znaki "stop"; w godzinach szczytu tworzą się w tym miejscu długie kolejki samochodów, a ruch jest bardzo spowolniony.

Po przebudowie ruch samochodów, rowerzystów i pieszych będzie odbywał się w sposób bezkolizyjny pod torami kolejowymi.

Prawo zamówień publicznych. Komentarz>>

Przebudowana trasa ma też odciążyć sąsiednie ulice od coraz większego ruchu, a także zapewnić przejazd miejskim autobusom. Do tego na części ulicy powstanie ścieżka rowerowa kończąca się na granicy miasta i nowe oświetlenie.

Gdy inwestycja ruszy, prace budowlane mają być tak prowadzone, by całkowite zamknięcie tej ulicy nastąpiło wtedy, gdy zakończy się - prowadzona teraz - rozbudowa ul. Popiełuszki; to ona przejmie wtedy ruch samochodów m.in. z miejscowości Klepacze i miejskiego osiedla Starosielce, do centrum Białegostoku.

Miasto chce tę inwestycję zrealizować w ramach projektu "Rozwój infrastruktury transportu miejskiego" w Białymstoku. Obejmuje on przebudowę także kilku innych ulic (m.in. Kaczorowskiego, Mickiewicza i Legionowej w centrum) oraz zakup dwudziestu nowych autobusów. Wartość tego całego projektu, to ok. 137 mln zł, w tym ponad 105 mln zł, to dofinansowanie unijne.(PAP)