LEX Flex Wsparcie prawne i nowoczesny czat AI w elastycznej,
miesięcznej formule
Włącz wersję kontrastową
Zmień język strony
Prawo.pl

Płaca minimalna wyniesie co najmniej 1461 zł

W przyszłym roku płaca minimalna musi wzrosnąć co najmniej o 75 76 zł. Rząd chce przyspieszyć prace nad ustaleniem jego wysokości.

Z założeń do budżetu na 2012 rok, które tydzień temu przyjęła Rada Ministrów, wynika, że od 1 stycznia minimalna płaca musi wzrosnąć co najmniej o 5,4 proc., czyli do kwoty co najmniej 1461 zł. Taki wzrost jest zagwarantowany na podstawie ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę.
– Nie spodziewam się, aby rząd zaproponował wyższą kwotę od tej, którą gwarantują przepisy – mówi Adam Ambrozik, ekspert Pracodawców RP. Oznaczałoby to wzrost wydatków z budżetu, bo z wysokością najniższej płacy powiązane są inne świadczenia i zobowiązania (np. wysokość składek na ubezpieczenie społeczne osób korzystających z urlopu wychowawczego).

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Polecamy książki prawnicze

Przejdź do: Due diligence nieruchomości, Maciej Boryczko - otwiera się w nowym oknie
Nowość
Due diligence BORYCZKO RGB
8% Rabatu
Sprawdź
Cena promocyjna: 275,08 zł | Cena regularna: 299,00 zł
Najniższa cena w ostatnich 30 dniach: 224,25 zł