Z brytyjskim ministrem sprawiedliwości – Kennethem Clarke’iem oraz brytyjską Minister ds. Bezpieczeństwa i Walki z Terroryzmem – Lilian Pauline Neville-Jones minister rozmawiał m.in. o  Europejskim Nakazie Dochodzeniowym, cyberprzestępczości oraz Europejskim Nakazie Aresztowania
- W zakresie współpracy sądowej w sprawach karnych priorytety leżące w gestii Ministerstwa Sprawiedliwości koncentrują się wokół dwóch kwestii – powiedział Krzysztof Kwiatkowski. – Pierwsza, to działania zmierzające do wzmocnienia praw procesowych i pozaprocesowych ofiar przestępstw. Druga, dotyczy kontynuacji prac mających na celu wzmocnienie praw podejrzanego i oskarżonego w postępowaniu karnym, prowadzonych „krok po kroku”, a zainicjowanej w trakcie prezydencji szwedzkiej – dodał polski Minister Sprawiedliwości.
W trakcie rozmowy z Kennethem Clarke’iem wiele miejsca poświęcono także pakietowi dotyczącym ochrony ofiar. - Dla mnie osobiście jest to szczególnie cenna inicjatywa. Postrzegam bowiem rozbudowę praw ofiar jako szansę na stworzenie systemu sprawiedliwości naprawczej – powiedział Krzysztof Kwiatkowski.
Kolejnymi poruszonymi w trakcie rozmów tematami były także m.in.: prawo podejrzanych do pomocy adwokata, projekt rozporządzenia w sprawie dziedziczenia oraz Europejskiej Prawo Umów. - W trakcie trwania naszej Prezydencji chcemy zainicjować dyskusję na temat projektu instrumentu dotyczącego europejskiego prawa umów – przypomniał Minister Krzysztof Kwiatkowski. - Z naszych obserwacji wynika, że sprzedawcy z wielu państw członkowskich odmawiają sprzedaży przez Internet swoich produktów konsumentom z innych państw członkowskich, przede wszystkim ze względu na ich miejsce zamieszkania. Jedną z przyczyn jest to, że sprzedawcy nie chcą angażować się w transakcje w obawie przed „egzotycznymi” prawami konsumenta w tych państwach. Nasza intencją jest stworzenie dogodnych warunków dla rozwoju handlu i tym samym poszerzyć rynek dla sprzedawców ze wszystkich państw członkowskich - dodał.
Minister Krzysztof Kwiatkowski stwierdził, że jego zdaniem pomocny może być instrument, który jednocześnie nie będzie prowadził do harmonizacji prawa cywilnego w Unii Europejskiej. Rozwiązaniem, które najlepiej, zdaniem Ministra, nadawałoby się do realizacji tych celów, byłby:
- instrument opcjonalny w formie rozporządzenia;
- regulujący obrót między przedsiębiorcami a konsumentami,
- dotyczący obrotu transgranicznego,
- ograniczony do transakcji zawieranych elektronicznie;
- w pierwszej kolejności dotyczący umowy sprzedaży.