Na potrzeby badania przepytano 334 prawników korporacyjnych. Według najnowszego raportu, coraz więcej prawników za Zachodzie dołącza do grona użytkowników social mediów. Co ciekawe, owo zjawisko jest efektem nie tyle coraz większej liczby młodszych adeptów zawodów prawniczych, ale rosnącej popularności mediów społecznościowych wśród prawników z kilkunasto- i kilkudziesięcioletnim stażem.Dlaczego coraz więcej prawników korzysta z tego rodzaju komunikacji? Ponieważ coraz częściej można w nich znaleźć istotne  informacje, zarówno te przydatne w samej pracy, jak i przy jej poszukiwaniu. Korzystanie z nowych mediów deklaruje już 86% prawników. Ważnym wnioskiem  raportu jest stwierdzenie, że prawnicy generalnie rzadko udostępniają jakąkolwiek treść (wyłączając blogi), a korzystanie z tego typu platform opiera się na poszukiwaniu i umiejętnym selekcjonowaniu informacji. Jeśli chodzi o blogi, zauważalny jest co prawda spadek liczby czytających je każdego dnia (z 27 do 17%), jednakże coraz więcej prawników czyta je co najmniej raz w tygodniu (wzrost z 20 do 26%) czy chociażby raz w miesiącu (z 13 do 17%). Biorąc to pod uwagę, prowadzący blogi kierowane do prawników otrzymują jasny sygnał – nie liczy się wielość zamieszczanych materiałów, a ich jakość, bo zainteresowani i tak dotrą do danego wpisu, chociażby po kilku dniach od publikacji.