W zaplanowanej podczas konferencji debacie wezmą m.in.: prof. M. Żytko, dr M. Sidor-Rządkowska, prof. Piotr Czekierda, którzy podejmą próbę odpowiedzi na pytania: Jakie zadania stoją przed nauczycielami w XXI w.; Jak w praktyce realizować rolę nauczyciela jako przewodnika?; Czy nowe metody pracy nauczycielskiej promowane w ostatnich latach są dobrym rozwiązaniem i budowaniem relacji z uczniem?; Czy rola nauczyciela jako przewodnika jest możliwa do realizowania na każdym etapie edukacyjnym – poczynając od przedszkola, kończąc na edukacji akademickiej.
Dr Małgorzata Sidor-Rządkowska przedstawi także referat pt. „Tutoring, mentoring, coaching, jako skuteczne metody budowania roli nauczyciela jako przewodnika”, a Małgorzata Wasilewska omówi temat: „Tutoring jako skuteczna metoda pracy w przedszkolu. Z kolei dr Aleksandra Piotrowska zastanawiać się będzie, kiedy stymulacja rozwoju staje się nadmierną presją, a prof. UAM Jacek Pyżalski mówić będzie zabawach online i offline – kiedy internet przyniesie korzyści dzieciom i młodzieży?