Z analizy RPD wynika, że uczniowie dotknięci dysfunkcją wzroku otrzymują podręczniki ze znacznym opóźnieniem (nawet wielomiesięcznym), co mocno utrudnia im realizację podstawy programowej. Mają też utrudniony dostęp do pomocy i materiałów szkolnych.
"Ponadto uczniowie szkół ogólnodostępnych nie zawsze mogą liczyć na zajęcia rewalidacyjne na właściwym poziomie. Trudności w tym zakresie wynikają z braku bazy oraz niewystarczającego przygotowania nauczycieli i specjalistów." - podkreślił rzecznik praw dziecka.
Zwrócił się do Minister Edukacji Narodowej o podjęcie działań, które wprowadzą racjonalne usprawnienia, dostosowane do indywidualnych potrzeb uczniów z dysfunkcją wzroku i zapewniające im niezbędne wsparcie w ramach powszechnego systemu edukacji, który powinien funkcjonować zgodnie z zasadą równych szans dla każdego dziecka.
RPD: trzeba zaostrzyć kary za przemoc wobec małoletnich>>
Dowiedz się więcej z książki | |
Prawdziwy człowiek. Osobista opowieść o dorastaniu i edukacji w autyzmie
|