Czy projekt oceny pracy dyrektora szkoły (nauczyciela) powinien być podpisany przez starostę?
Projekt oceny pracy dyrektora szkoły powinien być podpisany przez starostę lub osobę upoważnioną do podpisywania oceny pracy dyrektora szkoły.

Oceny pracy dyrektora szkoły dokonuje organ prowadzący szkołę w porozumieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 listopada 2000 r. w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczyciela, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego (Dz. U. Nr 98, poz. 1066 z późn. zm.). Ustalenie ostatecznej oceny pracy dyrektora poprzedza zapoznanie dyrektora z pisemnym projektem oceny i wysłuchać jego uwag i zastrzeżeń, co stanowi obowiązek organu prowadzącego. Nie później niż w ciągu 3 dni od daty zapoznania się z projektem oceny dyrektor może zgłosić do organu prowadzącego swoje uwagi na piśmie. Pracownicy starostwa przygotowują projekt oceny pracy dyrektora, który akceptuje i podpisuje starosta lub osoba upoważniona przez niego do podpisywania ocen dyrektorów szkół. Dwa egzemplarze projektu oceny przedkłada się do zapoznania i podpisu ocenianemu dyrektorowi szkoły. Podpis pod projektem oceny świadczy o zapoznaniu się dyrektora z projektem. Po podpisaniu, jeden egzemplarz pozostaje w dokumentacji starostwa, a drugi przekazuje ocenianemu dyrektorowi.

Bożena Barszczewska