Projekt oceny pracy dyrektora szkoły powinien być podpisany przez starostę lub osobę upoważnioną do podpisywania oceny pracy dyrektora szkoły.
Oceny pracy dyrektora szkoły dokonuje organ prowadzący szkołę w porozumieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 listopada 2000 r. w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczyciela, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego (Dz. U. Nr 98, poz. 1066 z późn. zm.). Ustalenie ostatecznej oceny pracy dyrektora poprzedza zapoznanie dyrektora z pisemnym projektem oceny i wysłuchać jego uwag i zastrzeżeń, co stanowi obowiązek organu prowadzącego. Nie później niż w ciągu 3 dni od daty zapoznania się z projektem oceny dyrektor może zgłosić do organu prowadzącego swoje uwagi na piśmie. Pracownicy starostwa przygotowują projekt oceny pracy dyrektora, który akceptuje i podpisuje starosta lub osoba upoważniona przez niego do podpisywania ocen dyrektorów szkół. Dwa egzemplarze projektu oceny przedkłada się do zapoznania i podpisu ocenianemu dyrektorowi szkoły. Podpis pod projektem oceny świadczy o zapoznaniu się dyrektora z projektem. Po podpisaniu, jeden egzemplarz pozostaje w dokumentacji starostwa, a drugi przekazuje ocenianemu dyrektorowi.
Bożena Barszczewska








