W drugiej części konferencji zaproszeni eksperci przedstawią obecny stan korzystania z aplikacji określanych jako sztuczna inteligencja (AI) w procesie kształcenia oraz praktyczne wyzwania, jakie powstają dla dydaktyki akademickiej. Paneliści i uczestnicy Konferencji – nauczyciele akademiccy, przedstawiciele ministerstwa nauki i szkolnictwa wyższego, reprezentanci władz uczelni oraz wydawcy naukowi – w toku debat, jakie są planowane w ramach każdej sesji konferencyjnej, sformułują wnioski i postulaty w celu tworzenia optymalnych warunków dla powstawania i upowszechniania publikacji naukowych i dydaktycznych, zgodnych z potrzebami szkolnictwa wyższego i nauki.

 

Celem jest szerzenie wiedzy na temat praw dziecka, ich ochrona oraz przybliżenie instytucji Rzecznika Praw Dziecka. Analiza ustawodawstwa krajowego dotyczącego ochrony dzieci i standardów ochrony małoletnich oraz wyroków ETPC w obliczu wyzwań i zagrożeń XXI w.  Przykładowe zagadnienia:

  1. Porównanie praw dziecka w Konstytucji RP z innymi krajami: Jakie są różnice i podobieństwa w ochronie praw dziecka w różnych systemach prawnych?
  2. Wpływ Konstytucji RP na ustawodawstwo dotyczące dzieci: Jakie ustawy i regulacje wynikają bezpośrednio z zapisów konstytucyjnych dotyczących dzieci?
  3. Ochrona dziecka przed przemocą i wyzyskiem: Jakie mechanizmy ochronne przewiduje Konstytucja RP?