Sesja odbyła się w grudniu, jednak CKE zapowiedziała, że nie będzie omawiać wyników.
– Nowa matura była ogromnym zaskoczeniem dla wszystkich. Struktura i wymagania zmieniły się diametralnie w porównaniu z zeszłym rokiem – mówi o próbnej maturze Małgorzata Wiater-Mohr, nauczycielka historii w XIII LO we Wrocławiu. – Wcześniej było wiele zadań testowych, teraz zastąpiła je praca z tekstem źródłowym. Arkusz historyczny zawierał 39 stron, o 10 więcej niż w maju 2014 r. – wyjaśnia.
Podobne uwagi mają nauczyciele przedmiotów ścisłych. Za zły pomysł uważają także, by za złożone zadania przyznawany był tylko jeden punkt, podkreślają, że nie mogą sprawiedliwie ocenić sytuacji, gdy uczeń rozwiąże część zadania.

Nowe ramówki i zasady egzaminowania - w 2015 r. kolejne zmiany w prawie oświatowym>>

Większość pedagogów pozytywnie ocenia natomiast sam pomysł podniesienia poziomu egzaminu dojrzałości.
 – To musi być element różnicujący poziom przygotowania i umiejętności uczniów. Na łatwych zadaniach nie da się tego wyegzekwować – ocenia Arkadiusz Stańczyk, dyrektor Liceum Akademickiego UMK w Toruniu. Elżbieta Piszczek z V LO w Gdańsku przekonuje tylko, że zmiana została wprowadzona zbyt gwałtownie.
Innego zdania jest szef CKE, który tłumaczy, że zakres materiału jest znany od 2008 r., kiedy wprowadzono nową podstawę programową.

Źródło: "Dziennik Gazeta Prawna", stan z dnia 19 stycznia 2015 r.

Warto uczyć, że ściąganie nie popłaca>>

Korepetycje. Cień rzucany przez szkołyPolecamy książkę: Korepetycje. Cień rzucany przez szkoły>>