Coraz więcej szkół zaczyna wykorzystywać nowe metody, które mają zwiększyć skuteczność pracy z uczniem.
– Dużą popularność w pracy ze studentami zdobywają metody wzięte z biznesu, jak coaching czy mentoring.- tłumaczy "Dziennikowi Gazecie Prawnej" Agnieszka Dziedziczak-Foltyn, socjolog z Uniwersytetu Łódzkiego - W Polsce nie przyjmują się one jeszcze ze względów instytucjonalnych. Jesteśmy zbyt mało elastyczni – utrzymuje. Mentoring zakłada wytworzenie relacji mistrz–uczeń, zaś coaching to metoda, której celem jest wykorzystanie indywidualnego potencjału każdego ze studentów.

Stosowanie coachingu pomaga w zarządzaniu przedszkolem>>

Do polskich szkół wkracza też tzw. gamifikacja, polegająca na wykorzystywaniu gier w pracy z uczniem. Coraz więcej zadań ma właśnie taką formę - wiele z nich znajdzie się w przygotowywanych przez MEN podręcznikach.

Gry mogą pomóc uczniom w nauce>>

Kompetencje coachingowe nauczycieli. Jak rozwijać potencjał ucznia w szkole Kompetencje coachingowe nauczycieli. Jak rozwijać potencjał ucznia w szkole>>